آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی با روش های متفاوت

شیشه ها هم مانند تمام سطوح دیگر کثیف و دچار لکه و آلودگی و چربی می شوند و نیاز به تمیز شدن دارند. انواع شیشه پاک کن موجود در بازار برای این منظور تولید می گردند، اما شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی در خانه یک محلول شیشه پاک کن بدون ترکیبات شیمیایی تهیه کنید. در این مطلب شما را با آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی آشنا می کنیم.

آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی با روش های متفاوت

مواد شیمیایی استفاده شده در شیشه پاک کن های صنعتی موجود در بازار، تاثیر منفی در سلامتی افراد می گذارد، موقع بهره بردن از آنها ممکن است سیستم گوارشی و تنفسی دچار صدمه و زیان گردد.به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با یادگیری روش های ساخت شیشه پاک کن خانگی، صاحب یک شیشه پاک کن موثر و طبیعی گردید. شیشه پاک کن های طبیعی مزیت های بسیاری مانند «مقرون به صرفه بودن»، «سازگاری با محیط زیست»، «قدرت تمیز کردن بالا»، «ملایم تر»، «بی ضرر بودن برای سلامتی» نسبت به شیشه پاک کن های تجاری دارا است.

آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی به چند روش یا مواد متفاوت

شما با کمک مواد طبیعی همچون مواد شوینده، سرکه و الکل، آب و الکل، صابون و آب، آبلیمو، مایع ظرفشویی و الکل و … با کمترین هزینه و نیز بسیار آسان می توانید تجربه ساخت شیشه پاک کن خانگی را به دست آورید.و اما مهمترین نکته ای که لازم به توجه و بکارگیری در رابطه با شیشه پاک کن خانگی است؛ اینکه در طول روز که نور آفتاب به بیشترین میزان می تابد، شیشه ها را با این شیشه پاک کن ها تمیز نکنید. چون محلول شیشه پاک کن بر روی شیشه ها خشک گردیده و بنابراین رگه هایی از مواد طبیعی بر روی شیشه می ماند و شکل خوبی ندارد. برای کم کردن این مشکل چند حرکت از بالا به پایین و پایین به بالا و نیز چپ به راست و برعکس، از میزان این رگه ها بکاهید.

طرز ساخت شیشه پاک کن خانگی

با استفاده از مواد شوینده

انواع مواد شوینده اعم از مایع ظرفشویی، تایدف نرم کننده و … را با آب داغ (ولی جوش نباشد) ترکیب نمایید تا یکنواخت شود، سپس محلول به دست آمده را درون بطری آماده شده بریزید و برای پاک کردن شیشه ها از آن بهره ببرید.

با استفاده از آبلیمو

برای ساخت این شیشه پاک کن 1 پیمانه آب، 1/3 پیمانه آبلیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن گردو و یک بطری اسپری را آماده کنید. آبلیمو را داخل بطری ریخته و آب و روغن گردو را نیز به آن بیفزایید. سپس درب بطری را ببندید و آن را خوب تکان بدهید تا همه مواد با یکدیگر به خوبی ترکیب گردند و محلول یکنواختی به دست بیاید. در صورت تمایل به معطر ساختن آن می توانید از چندین قطره اسانس طبیعی بهره ببرید.

با استفاده از آب و سرکه

سرکه دارای خاصیت اسیدی است که به همین خاطر هم قدرت بالایی برای برطرف کردن آلودگی ها و چربی ها دارد. 2 پیمانه سرکه را با 2 پیمانه آب درون یک بطری اسپری ریخته و خوب تکان دهید تا محلول یکنواختی به دست بیاید. می توانید از آن برای پاک کردن شیشه ها بهره ببرید.

طرز ساخت شیشه پاک کن خانگی

با استفاده از صابون مایع و آب

صابون مایع (ساخت صابون مایع در خانه) انتخابی باید فاقد بو و رنگ باشد. درون یک بطری اسپری 1 پیمانه آب را با 1 قاشق غذاخوری صابون مایع ترکیب کنید. در صورتی که می خواهید میزان بیشتری شیشه پاک کن خانگی داشته باشید؛ به همین نسبت آب و صابون را افزایش دهید.

با استفاده از آب و الکل

الکل سفید دارای قدرت بالایی در پاک کردن آلودگی ها و چربی و نیز ضدعفونی کردن می باشد.به نسبت مساوی الکل سفید و آب را درون بطری اسپری ریخته و خوب تکان داده و با یکدیگر ترکیب نمایید.

با استفاده از آب و جوش شیرین

یکی دیگر از موادی که دارای خاصیت تمیز کردن دارد، جوش شیرین می باشد. برای تهیه این شیشه پاک کن خانگی؛ 2 پیمانه آب را همراه 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین درون بطری اسپری ریخته و با یکدیگر ترکیب نمایید تا محلول یکدستی پیدا کنید.البته به دلخواه در صورتی که آلودگی و چربی ها زیاد است، می توانید نسبت آب و جوش شیرین را تغییر داده و جوش شیرین بیشتری بیفزایید.

با استفاده از آب و پودر ذرت و الکل و سرکه

تمامی مواد یعنی سرکه، آب گرم، الکل را با یکدیگر درون ظرفی ریخته و به خوبی ترکیب نمایید. توجه نمایید دمای آب باید گرم باشد و لازم نیست جوشیده باشد. سپس پودر ذرت (1 ق غ) را به این ترکیب افزوده و خوب بهم بزنید تا ذره های پودر ذرت به خوبی حل گردیده و محلول یکنواختی به دست بیاید.حالا آن را با قیف و یا هر وسیله دیگری به یک بطری اسپری انتقال دهید. قبل از هر دفعه استفاده برای تمیز کردن شیشه، محلول را تکان دهید تا پودر ذرت ها درون محلول حل گردد.

چگونه می توانیم در منزل یک شیشه پاک کن موثر بسازیم؟

هنگام استفاده از شیشه پاک کن طبیعی خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • جهت تهیه شیشه پاک کن طبیعی از آب سرد به دمای محیط رسیده، بهره ببرید.
  • در صورت تمایل جهت بشتر شدن قدرت تمیز کنندگی، چندین قطره مایع ظرفشویی به محلول شیشه پاک کن بیفزایید.
  • هرگز نباید مواد شوینده را با سفید کننده (وایتکس) با یکدیگر ترکیب نمایید، زیرا امکان دارد گازهای سمی ایجاد نماید.
  • شیشه پاک کن آماده شده را در مکانی به دور از نور آفتاب و نیز در دمای اتاق قرار دهید.
  • درست است که محلول طبیعی و خانگی است، اما هرگز نباید با چشم و پوست شما تماس داشته باشد، اگر هنگام تمیز کردن، آلرژی و سوزش به وجود آمد، کنار بگذارید.
  • دور از دسترس بچه ها و همچنین حیوان های خانگی نگهداری نمایید.
  • قبل از تمز کردن سطح های وسایل نفیس و حساس، مقداری از محلول را بر روی قسمتی کوچک تست نمایید.
  • اگر می خواهید مدت زیادتری از شیشه پاک کن خانگی ساخته شده، استفاده کنید؛ بهتر است آن را در مکانی خنک و به دور از نور قرار بدهید.

درست کردن شیشه پاک کن با مواد طبیعی

روش استفاده

با استفاده از چند نکته میتوانید نتیجه ی بهتری از شیشه پاک کن خانگی به دست بیاورید. پیش از استفاده محلول شیشه پاک کن را به خوبی تکان بدهید.محلول شیشه پاک کن را از فاصله 20 – 30 سانتیمتری و به طور مستقیم بر روی شیشه اسپری نمایید. اگر لکه ها قوی و سرسخت هستند؛ کمی از شیشه پاک کن را اسپری نموده و زمان دهید تا مدتی مانده و بعد تمیز کنید. در نهایت با یک حوله کاغذی و یا دستمال جادویی (دستمال میکروفایبر) سطح شیشه را خوب تمیز نمایید. به منظور مانع شدن از خط و خش، دستمال را در یک جهت کشیده و یه هیچ وجه به صورت دورانی دستمال را نکشید. بعد از تمیز کردن از دستمالی خشک و تمیز دیگر جهت برق انداختن استفاده نمایید.

همچنین رد صورت تمایل با یادگیری روش های ساخت چسب چوب در خانه و ساخت مایع ظرفشویی در خانه به لینک ها مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان