از فواید صابون هفت گیاه برای مو و پوست چه می دانید؟

صابون هفت گیاه نوعی صابون سنتی است که کاملا طبیعی بوده و فاقد ترکیبات مضر و نگهدارند های شیمیایی می باشد. این مطلب به فواید صابون هفت گیاه اشاره دارد.

از فواید صابون هفت گیاه برای مو و پوست چه می دانید؟

صابون هفت گیاه کاملا طبیعی و فاقد ترکیبات مضر و نگهدارنده های شیمیایی می باشد. در واقع در تهیه این صابون سنتی هیچ نوع مواد مضری استفاده نمی شود و می توان آن را صابون وگان هم شناخت. در ادامه به فواید صابون هفت گیاه می پردازیم.

آشنایی با فواید صابون هفت گیاه

اگر به پوست و موی خود اهمیت می دهید و دوست دارید از محصولات کاملا طبیعی استفاده کنید این روزها صابون هفت گیاه یا صابون هفت عصاره مورد توجه قرار گرفته است. این صابون یک محصول کاملا طبیعی بوده و در آن ترکیبات مضر و نگهدارنده های شیمیایی استفاده نمی شود.

در حقیقت نوعی صابون سنتی است که برای سلامتی و بهبود ظاهر پوست و مو استفاده می شود. با صابون هفت گیاه می توانید پوست و مویی شاداب و سالم داشته باشید. از آنجا که در تهیه این صابون هیچ مواد مضری به کار نمی رود و کاملا ارگانیک است، می توان آن را به عنوان صابون وگان هم معرفی کرد.

در ترکیبات صابون هفت گیاه علیرغم مواد پایه، از عصاره گیاهان سدر، برگ مورد، بابونه، حنا، گل ختمی، کتیرا، گزنه و روغن نارگیل استفاده شده که همگی عوارض جانبی نداشته و برای پوست و مو موثر شناخته شده اند. به دلیل وجود عصاره های گیاهی این صابون اثرات مختلفی برای پوست و مو خواهد داشت.

اگر مایلید تا از فواید صابون هفت گیاه بیشتر بدانید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

1. حفظ سلامت موها

از جمله فواید صابون هفت گیاه حفظ سلامت موها و رفع مشکلات مختلف آن می باشد. این صابون برای موها اثرات بسیاری دارد به طوری که برای هر عارضه مو اثرات مختص به خودش را دارد. صابون هفت گیاه برای انواع موهای خشک، معمولی، چرب و مختلط قابل استفاده است و آسیبی به مو نمی رساند. برخی از ویژگی های این صابون برای مو عبارت است از:

جلوگیری از ریزش موها

این صابون برای جلوگیری و رفع ریزش مو بسیار موثر شناخته می شود. خواص عصاره های گیاهی حنا، سدر و گزنه در رفع ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها اثبات شده است. عصاره این گیاهان دارای اجزای موثری از جمله انواع اسید چرب، ویتامین و مواد معدنی موثر بوده که می توانند پیاز موها را تقویت و از ریزش موها جلوگیری کنند.

در ضمن چربی مضاعف پوست سر را برطرف کرده و موهایی تمیز و خوش حالت ایجاد می کنند.

بهبود شوره سر

صابون هفت گیاه در رفع شوره سر و عفونت های قارچی و باکتریایی مولد شوره نیز موثر گزارش شده است. به این ترتیب در صورت وجود شوره سر می توانید از این صابون استفاده نمایید.

تنظیم چربی پوست سر

همانطور که پیشتر اشاره شد صابون هفت گیاه برای انواع مو به ویژه موهای چرب موثر می باشد. در حقیقت این صابون به علت وجود عصاره سدر قادر است ترشحات چربی پوست سر را تنظیم و کنترل نماید و از چرب شدن موها جلوگیری کند. ضمنا خارش پوست را هم برطرف می کند.

محافظت از موها

صابون هفت گیاه در رفع موخوره و افزایش مقاومت مو در مقابل اشعه فرابنفش خورشید هم مناسب می باشد. از فواید جالب دیگر صابون هفت گیاه کمک به بازگشت شفافیت و جذابیت موها بوده به طوری که موهایی سالم، شاداب و زیبا را به همراه دارد.

2. بهبود جوش صورت

این صابون سنتی خواص خوبی برای بهبود جوش صورت به ویژه جوش های چرکی و سر سفید دارد. این خواص به علت وجود عصاره های گیاهی موثر که حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد میکروبی هستند، می باشد. به طور مثال عصاره کتیرا که از گیاه خوش بوی کتیرا حاصل می شود خاصیت ضد عفونی کننده بالایی دارد و می تواند انواع عفونت های پوستی مولد جوش را رفع کند.

3. بهبود سایر مشکلات پوستی

یکی از فواید دیگر صابون هفت گیاه بهبود مشکلات پوستی می باشد. این صابون خشکی پوست را رفع کرده و اثر نرم کنندگی دارد. همچنین روشن کننده پوست صورت می باشد. صابون هفت گیاه به رفع ترک های پوستی و پوسته پوسته شدن پوست نیز کمک می کند.

این صابون در بهبود ظاهر پوست و کاهش چین و چروک های پوست صورت هم موثر است. به طور کلی صابون هفت گیاه بدون ایجاد عوارض جانبی برای رفع مشکلات پوستی مفید است. ناگفته نماند این صابون برای انواع پوست مناسب بوده و قابل استفاده برای همه افراد می باشد.

انواع صابون هفت گیاه

صابون هفت گیاه سنتی اصل در حقیقت شامل هفت عصاره گیاهی می باشد که در بخش های قبل به آن اشاره شد. ولی برندهای مختلف از ترکیبات گیاهی مختلفی استفاده می کنند به این ترتیب ممکن است صابون هفت گیاه در ترکیبات مختلفی ارائه شود.

از جمله صابون هفت گیاه عبارت است از:

  • صابون هفت گیاه اصل
  • صابون هفت گیاه سلنیوم
  • صابون هفت گیاه گوگردی
  • صابون هفت گیاه زیتون

خواص عصاره های گیاهی موجود در صابون هفت گیاه

برخی از خواص عصاره های گیاهان موجود در صابون هفت گیاه به صورت زیر می باشد:

  • عصاره حنا: پودر حنا براق کننده مو بوده و به با دوام تر شدن موها، رفع شوره و ضدعفونی کنندگی پوست کمک می کند.
  • عصاره کتیرا: این گیاه موها را تقویت و تغذیه می کند. همچنین دراای خواص ضدعفونی کنندگی پوست و از بین برنده شوره هم می باشد.
  • عصاره سدر: از خواص گیاه سدر این است که تقویت کننده پوست سر و مو بوده و به رفع شوره و ایجاد درخشندگی موها و پوست کمک می کند.
  • عصاره بابونه: بابونه سرشار از مواد مغذی برای ریشه موهای سر است.
  • عصاره برگ مورد: از خواص این گیاه می توان به کمک به جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده و مغذی موها، رفع اگزما، تسریع ترمیم زخم، از بین بردن جای زخم، رفع خارش پوست، کمک به بهبود سوختگی، رفع عفونت های قارچی و باکتریایی پوست سر و بدن اشاره کرد.
  • عصاره گل ختمی: از بهترین گیاهان دارویی جهت رفع ریزش، تقویت و رشد مو می باشد و سبب آبرسانی به موها می شود.
  • عصاره گزنه: این گیاه از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب رویش مجدد مو می شود. همچنین خواص نرم کنندگی و تقویت فولیکول های مو را هم دارد.

عصاره این گیاهان به همراه روغن نارگیل که خواص نرم کنندگی مو را دارد سبب شده صابون شگفت انگیزی تهیه شود که به عنوان بهترین صابون طبیعی و ارگانیک شناخته شود.

چند نکته برای استفاده از صابون هفت گیاه

در استفاده از صابون هفت گیاه می توانید از نکات زیر نیز کمک بگیرید:

  • بهتر است کف صابون را به مدت یک دقیقه به موی سر آغشته کنید. بعد به صورت کامل آبکشی نمایید. برای دریافت نتیجه بهتر نیاز است به طور مدام از این صابون استفاده شود.
  • این صابون برای انواع مو و پوست موثر است ولی دفعات استفاده برای هر نوع پوست و مویی فرق دارد. برای پوست و موی چرب هفته ای 3-4 بار، و برای دیگر انواع پوست و مو هفته ای یک تا دو بار از صابون هفت گیاه استفاده شود.
  • توصیه شده برای هدف درمانی استفاده از این صابون، دوره استفاده را تا 4 ماه کامل نمایید. در کوتاه مدت و استفاده نامنظم بهبود درمانی چندانی حاصل نمی شود.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با خواص فواید صابون گوگرد و مزایای جالب صابون مراغه سیاه روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان