دیدار مقامات نظامی یک کشور اروپایی با فرمانده کل ارتش+ جزئیات

سرلشکر لوکانوویچ، با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار مقامات نظامی یک کشور اروپایی با فرمانده کل ارتش+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر آندری یولانوویچ لوکانوویچ فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی  جمهوری بلاروس، بعد از ظهر روز سه شنبه (16 مرداد) با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش، با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، امیر سرلشکر موسوی در این دیدار، دو کشور ایران و بلاروس  را دارای تهدیدات و منافع مشترک، تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب و دارای استقلال و عدم وابستگی دانست.

وی ضمن قدردانی از موضع جوانمردانه و حاکی از استقلال بلاروس در موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: بلاروس دارای موقعیت راهبردی ویژه و سد محکمی در برابر گسترش ناتو است؛ ما و کشورهای منطقه نیز با گسترش ناتو مخالف هستیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به تحریم های یکجانبه استکبار جهانی علیه کشورمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ما سعی کردیم از این تهدید نهایت بهره را ببریم و دفاع از کشورمان را وابسته به قدرت‌های بیرونی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته مطمئن هستیم شرایط مشابه در کشور جمهوری بلاروس  نیز وجود دارد. مردم، دولت و ارتش بلاروس نیز تحت تحریم قرار دارند؛ ولی می‌دانیم که آنها نیز ابتکارات و روش‌های مختص به خود را برای برون رفت از شرایط موجود و مقابله با نفوذ ناتو و رویکرد یکجانبه گرایی آمریکا دارند.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: اراده مقامات سیاسی، نظامی و دفاعی دو کشور بر توسعه و تعمیق همکاری‌هاست و نمونه بارز آن سفر رییس جمهور بلاروس آقای لوکاشنکو به ایران و دیدار با شهید رییسی عزیز بود که پایه گذار روابط و کمیسیون های مشترک شد.

وی با بیان اینکه من عقیده دارم که یکی از وظایف اصلی کمیسیون‌های دو کشور، پیدا کردن راهکار مناسب برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست، گفت: نیروهای مسلح ما تجربیات ارزشمندی از دوران دفاع مقدس که به تنهایی در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کرد و نیز مبارزه با تروریسم و رسیدن به خودکفایی و استقلال دارند. می‌دانیم که جمهوری بلاروس نیز تجربیات گران‌بهایی دارد مخصوصا در جنگ اوکراین که تبادل تجربیات باعث تقویت طرفین خواهد شد.

فرمانده نیروی هوایی و پدافند جمهوری بلاروس نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی  ایران را کشوری زیبا، تاریخی با فرهنگ غنی  و مردم بسیار مهمان‌نواز دانست.

 وی گفت: ما هم خواهان گسترش و تعمیق روابط نظامی و تبادل و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستیم.

فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی بلاروس، افزود: ما با یک جانبه گرایی آمریکا و گسترش ناتو مخالف هستیم.

سرلشکر لوکانوویچ با اشاره به توانمندی پدافندی کشورمان در دفاع از تهدیدات دشمنان علیه ایران، از فرمانده کل ارتش برای سفر به بلاروس و بازدید از توانمندی های این کشور دعوت کرد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان