ترور شهید هنیه جنایت تجاوزکارانه و حمله به حاکمیت و امنیت ایران است

سازمان کنفرانس اسلامی، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را به‌شدت محکوم کرد.

ترور شهید هنیه جنایت تجاوزکارانه و حمله به حاکمیت و امنیت ایران است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، پس از پایان نشست کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان، بیانیه‌ای صادر و در آن ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به‌شدت محکوم شد.

در ادامه بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی آمده است: «ما اسرائیل را مسئول کامل این حمله فاجعه بار می دانیم.» 

شرکت کنندگان در این نشست تأکید کردند: «ترور هنیه به منزله جنایت تجاوزکارانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.» 

در این بیانیه پایانی همچنین آمده است: «ترور هنیه حمله به حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ایران است.»

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز طی سخنرانی در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه این سازمان در جده، نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

او با اشاره به ترور شهید هنیه گفت: «این جنایت ننگین بی‌شرمانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم؛ اقدامی که در ادامه جنایات جنگی و نسل‌کشی روزانه که توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس انجام می‌شود».

«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم طی سخنرانی در این نشست گفت: «به شهادت رساندن مجاهد خستگی ناپذیر شهید اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر سابق دولت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، که به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف جناب آقای پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران حضور داشت، تنها یک نمونه از جنایات تروریستی رژیم اسرائیل در منطقه و فراتر از آن است». 

سرپرست وزارت خارجه ایران با بیان اینکه «این اقدام تروریستی شنیع، تجاوزی آشکار به حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض جدی اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است»، افزود: «به همین دلیل، شورای امنیت ملل متحد که مسئولیت اولیه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد، باید به مسئولیت خود در قبال چنین نقض جدی و جنایت هولناکی عمل کرده و رژیم اسرائیل را به خاطر ارتکاب این جنایات و نقض‌ها مسئول شناخته و زمینه محاکمه و مجازات آمران و عاملان این جنایات را فراهم آورد». 

باقری تاکید کرد: «در حال حاضر نیز در غیاب هرگونه اقدام متناسب شورای امنیت در برابر تجاوزات و نقض‌های رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع در برابر تجاوزات این رژیم ندارد. چنین اقدامی برای جلوگیری از تجاوزات افزون‌تر این رژیم به حاکمیت، اتباع و سرزمین جمهوری اسلامی ایران ضروری بوده و در زمان لازم و به صورتی متناسب انجام خواهد شد».  

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود همچنین بر همبستگی محکم خود با ملت فلسطین تأکید کرد و درباره گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی هشدار داد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان