چرا فریدون فرخزاد شش ماه پس از پیروزی انقلاب به کمیته احضار شد؟

شامگاه چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۵۸ نیروهای کمیته‌ی مرکزی انقلاب اسلامی به خانه‌ی فریدون فرخزاد واقع در خیابان مصدق (ولیعصر کنونی) ریختند و این کارگردان و مجری رادیو تلویزیون را دستگیر کردند.

چرا فریدون فرخزاد شش ماه پس از پیروزی انقلاب به کمیته احضار شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه چهارشنبه 17 مرداد 1358 نیروهای کمیته‌ی مرکزی انقلاب اسلامی به خانه‌ی فریدون فرخزاد واقع در خیابان مصدق (ولیعصر کنونی) ریختند و این کارگردان و مجری رادیو تلویزیون را دستگیر کردند. فردای آن روز سخن‌گوی کمیته‌ی مرکزی درباره‌ی جزئیات این خبر به خبرنگار روزنامه‌ی اطلاعات گفت:

خانواده‌ای علیه فریدون فرخزاد شکایت کردند و اعلام داشتند که «وی هر شب جوان 20 ساله‌ی ما را به خانه‌اش می‌برد و چون به ادامه‌ی این دعوت و حرکات آن‌ها مشکوک شدیم مجبور به طرح این شکایت شدیم زیرا چند بار هم از فرخزاد خواستیم که رابطه‌اش را با پسر ما قطع کند ولی توجهی به این خواسته نکرد.» پس از طرح این شکایت چند تن از افراد کمیته به خانه‌ی فریدون فرخزاد واقع در خیابان مصدق رفتند و فرخزاد را که با همان جوان خانواده در خانه بود برای تحقیق به کمیته‌ی مرکزی آوردند. قبلا نیز به کمیته‌ تلفنی اطلاع داده شده بود که فریدون فرخزاد خانه‌اش تبدیل به عشرتکده کرده و همسایه‌ها نیز شکایت کرده بودند که رفت و آمد در خانه‌ی فرخزاد زیاد و مشکوک است. ولی چون مدرک و شکایتی که کتبی باشد در دست نبود در این زمینه اقدامی نشد. اما با طرح شکایت این خانواده، فرخزاد برای تحقیق به کمیته‌ی مرکزی آورده شد و تحقیق از وی ادامه دارد.

چرا فریدون فرخزاد شش ماه پس از پیروزی انقلاب به کمیته احضار شد؟

25957

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان