نتایج امتحانات نهایی کی اعلام می‌شود؟

نتایج امتحانات نهایی تا پایان مردادماه اعلام می‌شود.

نتایج امتحانات نهایی کی اعلام می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، وزیر آموزش و پرورش گفت: همه اقدامات مربوط به نتیجه امتحانات نهایی دانش‌آموزان طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و نتایج نهایی این امتحانات قطعا تا پایان مرداد اعلام می‌شود.

فارس در خبری نوشت: رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که شامگاه چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امتحانات نهایی امسال در تاریخ بیش از یکصد ساله آموزش و پرورش کشور منحصربه فرد بود و شیوه نوینی به کار گرفته شده که از ضریب دقت بالایی برخوردار است.وی افزود: در فرآیند تصحیح برگه‌های امتحانی فقط برای تراز پایه دوازدهم مسائلی وجود داشت که در این مورد هم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل تأخیر در اعلام نتایج امتحانات خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تا روزهای اخیر برای تعیین سوابق تحصیلی مراجعه می‌کردند و به همین دلیل کمی زمان را از دست دادیم. چون تعدادی مراجعه نکرده بودند 2 بار مهلت را تمدید کردیم تا کسی از این فرآیند جا نماند.مرادصحرایی افزود: این عرف آموزش و پرورش است که همواره در تعامل با دانش‌آموزان باشد. ما نمی‌توانیم فرصت اعتراض به کسی ندهیم. امتحانات نهایی 2 بار تصحیح می‌شود و برگه هیچ دانش‌آموزی در استان خودش تصحیح نمی‌شود.وی گفت: برای پایه دهم و یازدهم نیز در شیوه جدید با توجه به این‌که نتایج تأثیر قطعی در کنکور دارد تصحیح در یک بازه طولانی‌تر و در چهار مرحله انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه اقدامات لازم برای اعلام نتایج با دقت بالا در حال انجام است و نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان قطعاً تا پایان مرداد به طور کامل اعلام می‌شود.امسال برای نخستین بار امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و دروس ریاضی و علوم پایه ششم و علوم، ریاضی و فارسی پایه نهم متوسطه به صورت نهایی برگزار شد. به همین علت، فرآیند اعلام نتایج نسبت به سال‌های قبل طولانی‌تر شد و برای اینکه اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1403 با تأخیر مواجه نشود، اولویت با تصحیح برگه امتحانات در پایه دوازدهم بود.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان