آقای پزشکیان! این دو دختر مصداق تنها قولتان به مادر شهید بودند

برای مسعود پزشکیان رییس‌جمهور نهم ایران که قول داد تمام فرزندان ایران مثل فرزندانش باشند، به بهانه تصاویر دلخراش برخورد با دو نوجوان ۱۴ ساله در خیابان‌های تهران.

تنها قول‌تان آقای رییس‌جمهور!

به مسعود پزشکیان رای دادم چون در بین همه وعده‌هایی که می‌توانست درباره پول‌پاشی دهد، تنها یک وعده داد. ایستادن پای بچه‌های ایران. همان روز که در فرودگاه شیراز رو به مادر شهید نشسته بر ویلچر گفت: با تمام وجودم پای دختران و پسران ایرانم در خیابان‌ها می‌جنگم و سعی می‌کنم مثل بچه‌های خودم از آنها محافظت کنم.»

نهایتا از این گفته 50 روز گذشته باشد، حالا اما اقلا 3 روزی از انتشار تصاویر تلخ برخورد تلخ و غیرقانونی چند مامور گشت نور می‌گذرد. ویدیویی از برخورد فیزیکی با دو دختر بچه 14 ساله به خاطر مسئله حجاب. همان چیزی که قرار بود خط قرمز دولت آقای پزشکیان باش‌د. البته که توضیح داده شده ویدیوی برای حدود دو ماه قبل است اما همه منتظریم تا ببینیم آقای پزشکیان برابر تنها قول جدی‌شان به مردم چطور می‌ایستند.

تا امروز که غیر از واکنشی رفع تکلیف کننده از آقای عارف چیزی از دولت چهاردهم ندیده‌ایم.

درحالی‌که اگر بنا به ایستادن پای تنها قول باشد آقای رییس‌جمهور اختیارات لازم در این زمینه را دارد و  باید از تمام ابزارهای در دستش برای ایستادن پای بچه‌های مردم استفاده کند و نشان دهد کسی‌ست که پای حرفش می‌ایستد. تا بار بعد که نوبت انتخابات رسید 50 درصدی که رای ندادن را انتخاب کردند به رای دهنده‌ها نگویند:«دیدید این هم فقط دنبال رای روز انتخابات‌تان بود!» 

رییس‌جمهور و دولت مستقرش اگرچه هنوز کابینه‌ رای اعتماد گرفته ندارد به خوبی می‌دانند که چنین تصاویری مصداق صریح تشویش اذهان عمومی و به خطر انداختن امنیت ملی است.

اگرچه برای این رفتار در دستگاه قضایی کشور پرونده‌ای تشکیل شده اما دولت جدید که وعده‌اش مقابله با چنین رفتارهای خشونت‌آمیزی بوده به کمک مسئولیت دولت در شورای امنیت کشور و اختیارات تفویض شده به شخص وزیر کشور می‌تواند با احضار عالی‌ترین مقامات انتظامی کشور از آنها برای این رفتار پاسخ مناسب طلب کند.

اینکه چرا خبر تعلیق و برخورد ماموران خاطی به مردم گزارش نشده است و آنها را مکلف به پرهیز از چنین برخوردهایی کند. 

اگر به آن تصویر اخلاقی که بر پایه فرمایشات حضرت امیر درباره ایستادگی در برابر ظلم به زبان راندید، ایمان دارید، امروز برابر تک تک مردم کشورت مسئولید . مسئولی برابر اشک‌های این دو دختر 14 ساله و خانواده‌های‌شان و جامعه‌ای که اکثریتش در انتخابات نشان داد مخالف اعمال چنین رفتارهای خشونت‌آمیزی به نام حجاب و اجرای فرایض دینی است.

یادتان هست وقتی به مسجدی وارد می‌شدید مردی مسن به شما درباره حجاب برخورد خشونت آمیز را توصیه کرد و گفتید:«یعنی اگر حجاب نداشتند باید کتک‌شان بزنیم؟» 

حالا همین برخورد با بچه‌های مردم شده است. شما برای دفاع از فرزندان‌تان چه‌می‌کنید. طوری که نگویند«همین دختر بی‌حجاب دختر منه» شهید سلیمانی فقط مصرف انتخاباتی برای همه مسئولان دارد.

وزیر کشورتان اگر از دولت قبل مانده  و از برنامه‌های شما تمکین نمی‌کند هزار راه برای این دارید که کفیل مسئولیت‌هایش باشید. می‌توانید همین امروز در مقام رییس‌جمهور به عنوان مسئول نخست صیانت از قانون اساسی و حقوق شهروندی به سیستم قضایی مکاتبه کنید گزارش روشنی از برخورد با متخلفین به مردم ارائه کنید تا نشان دهید پای بچه‌های ایران ایستاده‌اید.

نمی‌خواهیم اما نمی‌توانیم بگوییم نگرانیم آقای پزشکیان. یک ماه از انتخاب‌تان به عنوان مرد اول اجرایی کشور گذشته و شاید اولین رییس‌جمهوری هستید که با رسیدن به رای مردم هنوز حتی یک کنفرانس خبری با خبرنگاران نداشته‌اید.

نگرانیم آقای پزشکیان. نگران خودتان که فرصت کلیدی ایستادن پای رای ملت را از دست دهید و دوباره این سرمایه اجتماعی با خود پندارد همان سکوت و بی توجهی بهتر است. 

اینکه مردم خرج‌شان را از دولتمردان سوا کنند و کشور را همان تندروها هر طور دوست دارند اداره کنند.

4141

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر