کشف پنج قطعه سهره طلایی از متخلف زنده‌گیری پرندگان در سرپل‌ذهاب

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از کشف و ضبط تعداد پنچ قطعه سهره طلایی از متخلف توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب و معرفی وی به مراجع قضایی خبر داد.

کشف پنج قطعه سهره طلایی از متخلف زنده‌گیری پرندگان در سرپل‌ذهاب

کیانوش احسانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه با اعلام این خبر، اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر حضور فردی در بازار برای فروش سهره طلایی، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرپل‌ذهاب بلافاصله در محل مورد نظر حاضر و موفق به دستگیری یک نفر متخلف و کشف و ضبط تعداد پنج قطعه سهره طلایی و یک قفس فلزی از وی شدند.

وی افزود: فرد متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و پرونده وی در دست پیگیری است و شامل جریمه کیفری می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: با توجه به وحشی بودن سهره‌های طلایی و به منظور جلوگیری از بروز آسیب به آنها در داخل قفس، پس از بررسی وضعیت جسمی، این پرندگان در داخل طبیعت رهاسازی شدند.

احسانی‌پور ادامه داد: با توجه به ممنوعیت صید و شکار در استان از دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.

وی اضافه کرد: سهره، پرنده‌ای خوش آواز است به همین علت افراد سودجو با استفاده از تورهای دامی این پرنده را زنده گیری کرده و به قیمت‌های مختلف در ازای هر قطعه به فروش می‌رسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهره از راسته گنجشک‌سانان است که حدود 14 سانتی متر طول دارد، این پرنده‌ کوچک‌تر از گنجشک است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گردن قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‌ها و سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر