قطع اینترنت هنگام تماس دختر رئیس‌جمهور با ناهید کیانی، می‌گوید وضعیت اینترنت ایران وخیم است!/ فیلم

زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور با ناهید کیانی پس از کسب مدال نقره در المپیک تماس تلفنی گرفت، اما اینترنت اجازه برقراری کامل ارتباط را نداد.

قطع اینترنت هنگام تماس دختر رئیس‌جمهور با ناهید کیانی، می‌گوید وضعیت اینترنت ایران وخیم است!/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این تماس ناموفق با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فعالان حوزه آی‌تی همراه شد؛ تعدادی زیادی از فعالان به نپذیرفتن وضعیت بد کیفیت اینترنت از سوی وزیر ارتباطات اشاره کردند و این اتفاق را نشانه‌ای واضح برای مسئولان توصیف کردند که می‌گوید وضعیت کیفیت اینترنت در ایران نه تنها مطلوب نیست، بلکه فاصله‌ای با انتهای جدول رده‌بندی کشورهای سراسر دنیا ندارد.

ویدئوی این گفت‌وگو را در ادامه ببینید:

اخیرا نیز، در طول برگزاری نمایشگاه الکامپ، ویدئویی از گفت‌وگو خبرنگاران با مهمانان خارجی این نمایشگاه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و واکنش مهمانان چینی این نمایشگاه خبرساز شد؛ فعالان چینی حاضر در نمایشگاه الکامپ بر این باورند که کیفیت اینترنت چین در مقایسه با ایران فوق‌العاده‌ است.

تا به امروز نیز، انجمن‌های متعدد، از دیتاک گرفته تا انجمن تجارت الکترونیک گزارش‌های بی‌شماری از کیفیت نامطلوب اینترنت در ایران منتشر کرده‌اند، با اینحال عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در مقابل تمام این گزارش‌ها و نشانه‌ها از کیفیت بد اینترنت در ایران، می‌گوید:«میانگین سرعت اینترنت کشورهای حاشیه خلیج فارس هم پایین است.»

بنابر گزارش تیر ماه انجمن تجارت الکترونیک، رتبه کیفیت اینترنت ایران در رده‌بندی‌ها، میان کشورهای توسعه‌نیافته‌ قرار گرفته است و این در حالی است که از نظر شاخص‌های اقتصادی توسعه، ایران از نظر GDP وضعیتی نزدیک به اقتصادهای نوظهور جهانی (Economically Emerging) دارد. همچنین ایران پس از ترکمنستان، کنگو، سودان و کوبا در جایگاه پنجمین کشور در عدم دسترسی آزاد به اینترنت قرار دارد.

در واقع ایران در شاخص‌های کلی کیفیت اینترنت در قعر رده‌بندی‌های جهانی قرار دارد؛ وضعیتی که بنا به گفته‌ بسیاری از متخصصان و سیاست‌پژوه‌های حوزه‌ اینترنت، نتیجه سیاست‌گذاری‌های محدودیت‌ساز داخلی و تحریم‌کننده یک‌جانبه‌ بین‌المللی است.

شاید قطعی اینترنت اخیر و دست به دست شدن ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی، بهانه‌ای شود برای مطرح کردن دوباره خواسته‌ها از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم؛ سه درخواستی که فعالان عرصه تجارت الکترونیکی از رئیس جمهور بعدی ایران مطالبه دارند و عبارتند از «تلاش فعالانه برای اصلاح ساختار فیلترینگ و کاهش محدودیت‌های اینترنت»، «رفع انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت» و «تقویت دیپلماسی بین‌المللی و تلاش برای رفع تحریم‌های بین‌المللی فناوری»

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر