پزشکیان این عادت ۱۶ ساله را ترک نکرده است /نمایندگان به کوچک زاده معترض شدند /فریاد حامد...حامد عکاسان بلند شد/حواشی بررسی کابینه پیشنهادی

سخنرانی مسعود پزشکیان در خانه ملت، با همه ۱۶ سال نمایندگی بخشی از مردم کشور شبیه و متفاوت بود، او حالا نماینده همه مردم و نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران است، اما نطق‌ امروزش هم گزیده‌هایی از نهج‌البلاغه داشت مانند همیشه.

پزشکیان این عادت 16 ساله را ترک نکرده است /نمایندگان به کوچک زاده معترض شدند /فریاد حامد...حامد عکاسان بلند شد/حواشی بررسی کابینه پیشنهادی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعت 08:07 صبح روز شنبه -27 مرداد- در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به روی خبرنگاران باز شد، از همان دقایق اولیه در صحن علنی مسعود پزشکیان رئیس جمهور در حال احوال‌پرسی با نمایندگان مجلس بود، مجلسی که همین چند ماه پیش قبل از رفتن به پاستور محل کار او بود.

بنابر روایت ایرنا، در ردیف جلو همه وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم بر روی صندلی‌های ویژه خود نشسته بودند. محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در سمت چپ و اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات هم در سمت راست رئیس جمهور نشسته بودند.

طبق روال جلسه علنی، آیاتی از قرآن توسط رحیم خاکی از قاریان ممتاز کشورمان انجام شد و مجتبی بخشی پور. نماینده مردم اسلام‌آباد غرب هم ترجمه را آیات را خواند و سپس عضو هیات رییسه اعلام کرد که نماینده غایب و تاخیرکننده غیرمجاز نداریم. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حضور رئیس جمهور را خوش آمد گفت و اظهار داشت: پزشکیان فرزند مجلس است و به خانه خود تشریف آوردند سپس موضوعاتی را در مورد بررسی صلاحیت‌ها مطرح کرد و از نمایندگان خواست که نظم و انضباط جلسه را رعایت کنند و از رئیس جمهور خواست برای ایراد سخنرانی در جایگاه حضور یابد.

درخواست تذکری که اجازه نگرفت

در ابتدای شروع سخنرانی رئیس جمهور مهدی کوچک زاده نماینده مردم رشت با کتابچه قانون آیین نامه داخلی مجلس را در دست گرفت و خواهان تذکر شفاهی شد که قالیباف اجازه طرح تذکر نداد؛ برخی نمایندگان هم به نشانه اعتراض سرو صدا کردند به نظر این رفتار کوچک زاده مطلوب نمایندگان نبود.

با حضور پزشکیان در جایگاه سخنرانی صدای شاتر دوربین‌ها فضای جایگاه خبرنگاران را پر کرد یکی از عکاسان خانه ملت که در جلوی سخنگاه بود مانع برداشتن عکس مورد نظر عکاسان می‌شد؛ آنها با صدا و همهمه «حامد ...حامد» از وی خواستند کنار برود تا تصویر رئیس جمهور را در قاب دوربین خود ببیند و عکس مورد نظر خود را بردارند.

بیاناتی از نهج البلاغه مانند همه نطق های پزشکیان

رئیس جمهور با طمانینه و آرامش خاص در محل سخنرانی حضور یافت؛ وی بیش از 16 سال در این جایگاه به عنوان نماینده نطق کرده بود و اکنون به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران از کلیت کابینه چهاردهم دفاع می کند.

پزشکیان مثل همیشه با قرآن و نهج البلاغه شروع کرد و با ذکر یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید اسماعیل هنیه (رئیس فقید دفتر سیاسی حماس) بیان داشت: رسالت دولت چهاردهم، تأمین آموزش عادلانه و با کیفیت برای همه مردم، صرف نظر از جنسیت، قومیت، مذهب و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، توسعه زیرساخت‌ها، تحصیل و تامین منابع لازم برای تحقق اهداف، تنظیم‌گری و وضع مقررات ضروری، تأمین امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان