شانس بالای عراقچی برای رأی گرفتن از مجلس اصولگرا از زبان یک نماینده /شرایط آنقدر حاد نبود که وزیر کشور یک چهره نظامی باشد

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: عراقچی می‌تواند رأی بیاورد، بالاخره مهره بدی نیست او کسی است که سال‌ها در رابطه با چالش‌هایی که با دنیا داشتیم، دست و پنجه نرم کرده، تسلط دارد و در این شرایط می‌تواند چهره بهینه‌ای در بحث انتخاب باشد.

شانس بالای عراقچی برای رأی گرفتن از مجلس اصولگرا از زبان یک نماینده /شرایط آنقدر حاد نبود که وزیر کشور یک چهره نظامی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور درحالی از امروز در مجلس کلید خورد که از زمان رونمایی از این کابینه انتقادات به برخی وزرای پیشنهادی شروع شد. از جمله این چهره ها وزیر کشور است که محمد بهرامی، عضو فراکسیون مستقلین در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، می گوید شرایط کشور آنقدر بحرانی نیست که فرد دارای سابقه نظامی وزیر کشور شود.

او البته در عین حال انتخاب فردی مانند عراقچی به عنوان وزیر امرو خارجه را نقطه قوت می‌داند چراکه از نظر او عراقچی با فوت و فن کار آشنا است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با محمد بهرامی، عضو فراکسیون مستقلین و نماینده مردم بویر احمد، دنیا و نارگون را می‌خوانید:

***

*لیست کابینه پیشنهادی رئیس جمهور را چطور ارزیابی می کنید؟

قطعا تغییراتی ایجاد شده و احساس من این است لیستی که اعلام شده  در راستای  وفاق ملی تکمیل شده است، چنانچه در این لیست از طیف‌های مختلف اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدل حضور دارند و فقط یک طیف خاص در آن حضور ندارند.

اما انتظار  ما این بود که کابینه جوان‌تر و متخصص‌تر باشد. در حال حاضر  جوانانی داریم که نگاه سیاسی آنها کمرنگ است اما نگاه فنی، علمی و تخصصی آنها پررنگ‌تر است، لذا برای وفاق ملی بیشتر می‌توانستند از این جوانان به خصوص در بعضی از وزارتخانه‌هایی که از چالش‌ها و حساسیت‌های خاص برخوردار هستند، بهتر استفاده کنیم.

سردار نصیرزاده نسبت به وزارت دفاع چهره بیگانه ای نیست

*نقدهایی به حضور سردار مومنی در وزارت کشور مطرح می شود از سوی دیگر برخی معتقدند این حضور بخاطر شناخت و دوستی رئیس جمهور با سردار مومنی بوده است، نگاه شما به این انتخاب چیست؟

بنده شناخت کافی نسبت به آقای مومنی ندارم که بتوانم قضاوت کنم. اما در مورد سابقه نظامی او این نکته قابل توجه است که هر وقت شرایط حاد باشد از نیروهای امنیتی و نظامی استفاده می‌کنیم، در حال حاضر چالش‌هایی وجود دارد اما شرایط آنقدر  حاد نیست.

البته رای‌آوری کابینه‌ای که معرفی شده بستگی به مجلس هم دارد. در هر صورت امیدوار هستیم افرادی که انتخاب می‌شوند با توجه به شرایط خاص کشور و نیازهای مختلف مردم بتوانند این نیازها را برطرف کنند و مشکلات را به حداقل برسانند چراکه کشور، کشوری بزرگ و غنی است که اگر مسئولین با تدبیر ، تخصص و تسلط‌هایی که دارند، کشور را خوب اداره کنند می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

*سردار نصیرزاده برای وزارت دفاع پیشنهاد شده، ارزیابی شما از این انتخاب چیست؟

ایشان نسبت به وزارت دفاع چهره بیگانه‌ای نیست، تسلط و شناخت نسبت به محیط کار یکی از شاخص‌های حضور افراد در وزارتخانه‌ها است چراکه باعث می‌شود شخص بر فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قدرت بیشتر تسلط داشته باشد لذا اگر وزیر معرفی شده مدیر توانمندی باشد این موارد را در مورد وزارتخانه‌ای که قرار است مسئولیت آن را برعهده بگیرد، می‌داند.

عراقچی مهره بدی نیست

*آقای عراقچی از جمله اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است، به عنوان وزیر امور خارجه به مجلس پیشنهاد شده، آیا او شانس رأی‌آوری خواهد داشت؟

به نظرم عراقچی می‌تواند رأی بیاورد، بالاخره مهره بدی نیست او کسی است که سال‌ها در رابطه با چالش‌هایی که دنیا داشتیم، دست و پنجه نرم کرده، تسلط دارد و در این شرایط می‌تواند چهره بهینه‌ای در بحث انتخاب باشد.

*با توجه به حضور اکثر طیف‌های سیاسی در تیم اقتصادی دولت، هماهنگی آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در بحث دولت داری، نکته مهم «مدیریت واحد» است در هر صورت رییس جمهور  و معاون اول هستند و می‌تواند اینها را باهم هماهنگ کنند و باید هم در راستای منافع مردم هماهنگ باشند چراکه اینها در کنار هم اعضای کابینه است.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان