این موارد مانع دیدار با امام زمان است

پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان(عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی است.

این موارد مانع دیدار با امام زمان است

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور در گفت وگویی به نکات زیر درباره دیدار با امام زمان(عج) اشاره کرد:

  • یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان(عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی در نفس ماست. که گاهی به شکل خلاف شرع و خلاف اخلاق از انسان سر می زند.
  • بعضی از مهمترین عوامل اخلاقی که باعث می‌شود میان ما و امام زمان(عج) فاصله بیاندازد، در مرحله اول هواپرستی است. گاهی کسی که خود را دیندار می داند. ولی متوجه نیست که هوای نفس به قدری او را تحت تسلط قرار می دهد که چیزی برای او باقی نمی گذارد.
  • آیات متعددی در قرآن به خطر پیروی از هوای نفس اشاره کرده است. مثلاً در آیه 23 سوره جاثیه می فرماید «آیا آن کسی که هوای نفس را خدای خود قرار داد. چگونه خدا او را درحالی که عالم بود به گمراهی کشانید.»
  • این گونه افراد که دینداری خودشان را پوششی برای هواپرستی خود قرار داده اند از عهده هیچ خدمتی به امام زمان(عج) برنمی آیند. حتی باعث آزار و ناراحتی حضرت هم خواهند شد.
  • این گونه افراد، هم خود را به بیراهه می‌کشانند و هم دیگران را در مسیر خلاف دین و در مقابل مسیر امام زمان قرار خواهند داد.
  • خدا نکند ما جزو کسانی باشیم که شعار دینداری و محبت به امام زمان را بدهیم اما اخلاق فردی و اجتماعی ما با اخلاق مهدوی و علوی و فاطمی تطبیق نداشته باشد. این دسته از افراد در نهایت از امام زمان برای همیشه دور می‌افتند و امام از آنها دلگیر و آزرده خاطر خواهند شد.

/ منبع: خبرگزاری ایرنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان