عکس ؛ این جنگنده نسل ششم است

سه شرکت که به‌صورت مشترک، جنگنده نسل بعدی را برای بریتانیا، ایتالیا و ژاپن طراحی کرده‌اند، تصاویر جدیدی از این جنگنده که با دهانه بال های مثلثی بزرگ‌تری طراحی‌شده، منتشر کرده‌اند.

عکس ؛ این جنگنده نسل ششم است

غزال زیاری:

در نمایشگاه هوایی فارنبرو، شرکت‌های BAE Systems بریتانیا، لئوناردوی ایتالیا و صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن طرح‌هایی از این جنگنده جدید را به نمایش گذاشتند که به گفته آن‌ها طراحی بسیار تکامل‌یافته‌تری دارد و برای بهبود آئرودینامیک، از بال‌های بلندتری نسبت به نسل‌های قبلی برخوردار است و آن را "هواپیماهای جنگی آینده" توصیف کرده‌اند.

این تلاش سه‌جانبه، "برنامه جهانی رزم هوایی" یا GCAP نامیده می‌شود.

تصویر جنگنده آینده بریتانیا، ایتالیا و ژاپن منتشر شد/ عکس

آشنایی با این جنگنده جدید

این هواپیما از فناوری توسعه‌یافته برنامه Tempest بریتانیا که قصد دارد نمونه اولیه‌اش را در سال 2027 به پرواز درآورد و درنهایت جتی را برای جایگزینی تایفون یوروفایتر نیروی هوایی سلطنتی تولید کند، بهره می‌برد.

GCAP بخشی از سیستم هوایی جنگی آینده بریتانیاست؛ "خانواده‌ای از سیستم‌ها" که هدف آن تولید پهپادها و همچنین جنگنده‌های نسل ششم است.اما این رونمایی در شرایطی انجام‌شده که اطمینان چندانی به آینده برنامه چند میلیارد دلاری آن و جت‌های جنگی نسل ششم غربی وجود ندارد.

یک مقام بریتانیایی اخیراً از پایبندی به این برنامه امتناع و اعلام کرد که دولت جدید مشغول "بازبینی استراتژیک دفاعی" و در فکر تغییر تمرکز برای آماده شدن برای جنگ کوتاه‌مدت در اروپا علیه روسیه است. از سوی دیگر، مقامات نیروی هوایی آمریکا نیز مباحث مالی مرتبط با جت جنگنده نسل ششم خود به نام NGAD را زیر سؤال برده‌اند.

منبع: defenseone

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان