این نهنگ‌های باهوش ۷ برابر بیشتر شکار می‌کنند

نهنگ‌های گوژپشت با تولید یک سری حباب، چیزی شبیه تور ایجاد می‌کنند تا بتوانند در یک شیرجه هفت برابر طعمه بیشتری شکار کنند.

این نهنگ‌های باهوش 7 برابر بیشتر شکار می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین، محققان مؤسسه زیست‌شناسی دریایی هاوایی (HIMB) و بنیاد نهنگ آلاسکا (AWF) دریافتند نهنگ‌های گوژپشت در جنوب‌شرقی آلاسکا شبکه پیچیده‌ای از حباب‌ را برای گرفتن کریل که موجودات ریز شبیه میگو است، می‌سازند.

بر اساس گزارش دیجیاتو، این رفتار عجیب نهنگ‌های گوژپشت را به گروه نادری از حیوانات اضافه می‌کند که از اشکال مختلف ابزارها برای شکار استفاده می‌کنند. شامپانزه‌ها، کلاغ‌ها، دلفین‌ها و فیل‌های آفریقایی نیز چنین رفتارهایی دارند.

تورهای حبابی نهنگ‌های گوژپشت برای شکار طعمه‌های بیشتر

پیش‌ازاین، محققان می‌دانستند نهنگ‌های گوژپشت تورهای حبابی ایجاد می‌کنند. براساس مقاله منتشرشده در Royal Society Open Science، این موجودات دریایی از این حباب‌ها برای به‌ حداکثر رساندن شکارهای خود در دریاهای آلاسکا استفاده می‌کنند. همچنین این نهنگ‌ها برای بهینه‌سازی صید خود، اندازه، شکل و عمق حباب‌ها را تغییر می‌دهند.

این نهنگ‌های باهوش 7 برابر بیشتر شکار می‌کنند

نهنگ‌های گوژپشت ماهرانه حباب‌ها را به‌شکل الگوهایی ایجاد می‌کنند که شبکه‌هایی با حلقه‌های داخلی تشکیل می‌دهد؛ این نهنگ‌ها می‌توانند مواردی مانند تعداد حلقه‌ها، اندازه، عمق و فاصله حباب‌ها را نیز تغییر دهند. این روش به آن‌ها امکان می‌دهد در یک شیرجه بدون صرف انرژی اضافی، 7 برابر طعمه‌های بیشتری شکار کنند.

مطالعه روی نهنگ‌ها به‌دلیل در دسترس نبودنشان بسیار دشوار است اما به لطف پیشرفت‌ تکنولوژی، محققان توانسته‌اند رفتار آن‌ها را هم بالای سطح هم زیر سطح آب ردیابی و درک کنند. محققان در این پژوهش جدید، از برچسب‌های مخصوص و پهپادها برای مطالعه فرایند شکار نهنگ‌ها با حباب استفاده کردند.

محققان احتمال می‌دهند شکار طعمه‌های بیشتر با حباب‌ها، به نهنگ‌های گوژپشت انرژی لازم برای سفر در اقیانوس آرام را می‌دهد. تغذیه در ماه‌های تابستان و پاییز برای بقای این موجودات در طول سال مهم است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان