این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شد

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش ۲۹ درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و ورود ۱۳۱ میلیارد تومانی جریان پول حقیقی به سهام مواجه بود.

این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم 4 ماهه بورس شکسته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این هفته تراز شاخص کل 1.96 درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 93 صدم درصد بالاتر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

پیش بینی بازار سهام هفته/ طلسم چهار ماهه قهر سرمایه حقیقی شکسته شد+ نمودار

اقتصادنیوز نوشت: بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت دو درصدی دامنه نوسان، شاهد ورود 161 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و کاهش قابل توجه مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 1 تا 2 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح هزار و 563 میلیارد تومانی قرار گرفت و یکی از کمترین سطوح تاریخی چند سال گذشته را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد در روز یکشنبه تراز هزار و 813 میلیارد تومانی را تجربه کرد و روز چهارشنبه نیز پس از 10 روز معاملاتی به سطح 3 هزار و 321 میلیارد تومانی رسید. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 29 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 2 هزار و 172 میلیارد تومانی بالا آمد. در هفته اول مردادماه شاهد کاهش 600 میلیارد تومانی مالکیت کدهای حقیقی بودیم و دومین هفته مرداد ماه را با خروج 2 هزار و 63 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام پشت سر گذاشتیم. در هفته سوم مرداد نیز 2 هزار و 1 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد و در چهارمین هفته مردادماه شاهد خروج 912 میلیارد تومانی پول حقیقی از بورس تهران بودیم اما در این هفته پس از 16 هفته، شاهد ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 998 هزار و 118 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 37 هزار و 207 واحدی افزایش داشت و بازدهی مثبت 1.96 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 93 صدم درصد افزایش داشت و در تراز 639 هزار و 30 واحدی ایستاد.

بازار سهام پس از تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه در 10 مرداد ماه با تشدید روند نزولی شاخص‌های سهامی و خروج جریان پول حقیقی مواجه شد. سازمان بورس با تأخیر دو روزه، دامنه نوسان قیمتی اوراق سهام را به مثبت و منفی یک درصد تغییر داد تا از سرعت ریزش شاخص‌های سهامی بکاهد اما با دور جدید ثبت نام خودرو، سطح حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل نیز در روز دوشنبه هفته قبل ریزش کرد تا شورای عالی بورس تهران به دنبال راهکارهای دیگری برای حمایت از بازار سهام باشد. تداوم محدودیت‌های نوسان قیمتی در معاملات سهامی این هفته باعث شد تا تغییر روند بازار سهام سرعت کمی داشته باشد.

030531

این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم 4 ماهه بورس شکسته شداین پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم 4 ماهه بورس شکسته شدشرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز اولین هفته شهریورماه

بورس تهران هفته ابتدایی شهریور ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 640 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران با اعلام اخبار مثبت از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس در حال تغییر روند معاملاتی است و در صورت رفع محدودیت‌ نوسان قیمتی می‌تواند با تشدید قدرت خریداران و رشد قیمت‌های پایانی همراه شود. با این وجود ضعف قدرت خریداران حقیقی در بازار سهام که با خروج متداوم سرمایه حقیقی شکل‌گرفته است؛ احتمالا توانایی رشد تراز شاخص‌های سهامی را کاهش دهد.

با این اوصاف احتمال افزایش ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با رشد تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در صورت عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه می‌تواند بازدهی مناسبی را در هفته آتی تجربه کند و عقب ماندگی اخیر خود را تا حد اندکی جبران کند. در این هفته احتمال رشد تراز بیشتر شاخص هم‌وزن با توجه به عقب‌ماندگی اخیر این شاخص وجود دارد و احتمال تداوم ورود پول حقیقی به بازار سهام وجود دارد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان