این اتفاق عامل شارژ قیمت طلا بود/ طلا باز هم به سقف برگشت‌

قیمت اونس طلا که در نخستین روز شهریور به حدود ۲۴۷۰ دلار کاهش یافته بود، به دنبال تقویت انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره، روند صعودی به خود گرفت و دوباره به بالای سقف تاریخی ۲۵۰۰ دلار بازگشت.

این اتفاق عامل شارژ قیمت طلا بود/ طلا باز هم به سقف برگشت‌

به گزارش خبرآنلاین، پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درباره احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر، قیمت طلا در روز جمعه با 1 درصد افزایش به 2508.25 دلار برای هر اونس رسید. 

براساس گزارش رویترز، این در حالی است که قیمت طلا در روز سه‌شنبه به رکورد 2531.60 دلار رسیده بود. همچنین، قیمت طلای آمریکا با 1.1 درصد افزایش به 2544 دلار و 40 سنت رسید.

پاول اعلام کرد که «زمان آن فرا رسیده است» که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را کاهش دهد و تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو برسد، که این موضوع به‌وضوح نشان‌دهنده کاهش سیاست‌های پولی قریب‌الوقوع است. در همین حال، شاخص دلار در برابر سایر ارزها 0.6 درصد کاهش یافت و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده نیز پس از سخنرانی پاول کاهش پیدا کرد، که این امر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر کرد.

تای وانگ، تاجر مستقل فلزات در نیویورک، اظهار داشت که بازارهای دارایی، حداقل در ابتدا، واکنش مثبتی به اظهارات پاول نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که زمان تعدیل سیاست‌ها فرا رسیده است.

 طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، به‌ویژه پیش از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو و به‌روزرسانی نمودار نقطه‌ای که تعداد کاهش‌های احتمالی در سال جاری را نشان می‌دهد. همچنین، نرخ‌های بهره پایین در ایالات متحده به‌طور کلی جذابیت نسبی شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان