طرز تهیه انرژی بار با مغزیجات خوشمزه و پرانرژی

اگر قصد دارید یک میان وعده سالم و مقوی برای مهمانی های خود داشته باشید حتما در این بخش با طرز تهیه انرژی بار ویژه همراه ما باشید.

طرز تهیه انرژی بار با مغزیجات خوشمزه و پرانرژی

یکی از میان وعده‌ های مقوی و سالم انرژی بارها هستند که شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه انرژی بار آشنا شوید. ترکیبی از مغزیجات و خرما که می‌ تواند میان وعده بسیار سالم برای کودکان باشد.

برای داشتن یک انرژی بار ویژه باید از مغزیجات مرغوب استفاده کنید. طرز تهیه پیچ خرما و طرز تهیه خرما قالبی را می توانید در لینک مطالعه نمایید.

مواد اولیه:

  • کره بادام زمینی: به میزان لازم
  • پرک بادام زمینی: به میزان لازم
  • گردو، فندوق، پسته، بادام: به میزان لازم
  • شکلات سکه ای: به میزان لازم
  • خرما: به میزان لازم

طرز تهیه انرژی بار مغزیجات

طرز تهیه انرژی بار:

بهتر است برای یک انرژی بار عالی از مواد سالم و تازه استفاده کنید. خرماها را که مرغوب و شیره دار هستند، کمی بشویید و بعد از اینکه آب آن کشیده شد، هسته‌ های آن را خارج کنید. خرماهای هسته شده را کنار گذاشته و در یک سینی مناسب کاغذ روغنی قرار دهید.

خرماهای دانه شده را که از هم کمی باز کرده‌ اید روی سطح کاغذ روغنی کنار یکدیگر قرار دهید. به خوبی تمام سطح کاغذ را با خرماهای پهن شده بپوشانید. در ادامه مقدار کره بادام زمینی را روی سطح خرماها بمالید. به نحوی که تمام سطح خرما یکدست شود.

در این مرحله از طرز تهیه انرژی بار مغزیجات حالا نوبت به افزودن مغزیجات می‌ رسد. مغزیجات را دانه کنید و کمی با گوشکوب آنها را خرد نمایی توجه داشته باشید که مغزیجات نباید بیش از حد پودر شود و تنها ریز شدن آنها کافی می‌ باشد.

انرژی بار مجلسی

مغزیجات را ترکیب کرده و روی سطح کره بادام زمینی بریزید. حالا نوبت به فشرده سازی می‌ رسد. در این بخش باید با استفاده از یک گوشت کوب کمی روی سطح مواد را فشار دهید تا فشرده شود. شکلات‌ های سکه‌ای را درون ظرفی ریخته روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود. در مرحله بعدی روی سطح مغزیجات بریزید و به خوبی تمام سطح آن را بپوشانید.

حالا انرژی بارها را درون یخچال قرار داده تا به خوبی خودش را بگیرد. برای تزیین روی انرژی بار قبل از اینکه شکلات‌ ها بسته شود. می‌ توانید از گل محمدی و دیگر موارد برای تزیین استفاده کنید.

بعد از اینکه انرژی بار را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دادید از درون یخچال خارج کرده و با استفاده از یک چاقوی تیز آنها را برش دهید و درون ظرف دلخواه سرو کنید.

انرژی بار مغزیجات

این انرژی بارها بسیار مقوی هستند. میان وعده سالم برای کودکان بوده که شما می‌ توانید به عنوان میان وعده و یا صبحانه سالم برای مدارس کودکان از آن استفاده کنید. شما می‌ توانید از مغزیجات دلخواه درون این بار استفاده کرده که استفاده از انواع مغزیجات می‌ تواند تاثیر آن را بیشتر کند.

شما می‌ توانید این انرژی بارها را به صورت سکه‌ ای نیز سرو کنید. در این روش یک خرما را روی سطح کاغذ روغنی قرار داده روی آن را کره بادام زمینی و بعد به همین ترتیب مغز و شکلات بریزید و به صورت گرد آن را قالب بزنید. شما می توانید در این بارها از شیره خرما نیز استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان