این خبر بیت کوین را گران کرد/پیش‌بینی مهم برای خریداران رمزارز

قیمت بیت کوین که اخیراً در محدوده ۵۸ و ۵۹ هزار دلار بود، اکنون به نزدیکی کانال ۶۲ هزار دلار رسیده است. سوال این است که علت این افزایش قیمت چیست؟

این خبر بیت کوین را گران کرد/پیش‌بینی مهم برای خریداران رمزارز

به گزارش خبرآنلاین، محبوب ترین ارز دیجتال جهان یعنی بیت کوین در دو روز اخیر نه تنها وارد کانال 60 هزار دلار شده بلکه طبق آنچه که شواهد نشان می دهد به سمت مرز 62 هزار دلار حرکت کرده است.

بر همین اساس طبق آنچه که فعالان بازار می گویند یکی از دلایل جهش این ارز دیجیتال ناشی از انتشار جزئیات صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز جمعه اعلام کرد که «زمان آن رسیده است» که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را کاهش دهد و تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو نزدیک شود. این اظهارات به‌وضوح نشان‌دهنده کاهش قریب‌الوقوع سیاست‌های پولی است. همچنین، نرخ‌های بهره پایین در ایالات متحده معمولاً جذابیت نسبی شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش‌های اخیر خبرآنلاین، معمولاً هنگامی که شاخص دلار تضعیف می‌شود، خرید بیت کوین و طلا جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. اما هرگاه این دو دارایی از جذابیت خود کاسته شوند و نرخ بهره افزایش یابد، حجم معاملات طلا و بیت کوین کاهش می‌یابد.

تکنیکالیست‌ها آینده بیت کوین را در دو سناریو پیش‌بینی کرده‌اند. دسته‌ای معتقدند اگر قیمت بیت کوین بالای 60 هزار دلار بسته شود، نشانه‌ای از ادامه روند صعودی خواهد بود و در صورت عبور از ناحیه عرضه 65،777 تا 68،424 دلار، امکان ثبت اوج‌های تاریخی جدید وجود دارد. اما اگر قیمت به زیر 60 هزار دلار برگردد، برخی دیگر بر این باورند که فشار فروش می‌تواند قیمت را به ناحیه تقاضا برساند و در صورت عدم حمایت در ناحیه 57،050 تا 53،485 دلار، احتمال کاهش بیشتر به زیر 52،398 دلار وجود دارد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان