مسئولین مواکب از بسته بندی غذا، بیش از دو ساعت قبل از مصرف خودداری کنند

دکتر مهرداد شریفی درجمع کارشناسان سلامت محیط وکار مستقر در نقطه صفر مرزی گفت:هدف  اصلی معاونت بهداشت حفظ سلامت زائرین است.

مسئولین مواکب از بسته بندی غذا، بیش از دو ساعت قبل از مصرف خودداری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مهردادشریفی معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به همراه مدیر سلامت محیط وکار، از موکب های شهرک مواکب در نقطه صفر مرزی چذابه بازدید کرد. در طول بازدید، ضمن تقدیر از نیت و عمل خیر موکب داران، به منظور تامین سلامت زائران، به ارائه آموزش چهره به چهره به آنها پرداخت.

پس از بازدید نیز ، با هدف ارتقای وضعیت موکب های مسقر در شهرک مواکب ، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان،با کارشناسان سلامت محیط وکار ، در محل سالن جلسات شهرداری شهرک مواکب چذابه تشکیل جلسه داد.

 دکتر شریفی،با اشاره به اهمیت پایش روزانه وضعیت بهداشت موکبها در تامین سلامت زائران، ضمن تقدیر و تشکر از متولیان مواکب جهت انجام این اقدام خداپسندانه گفت: باتوجه به اینکه مواکب در مسیر حرکت کاروان عظیم دوستداران و عاشقان کربلا درشهرک مواکب بر پا هستند.بار مراجعات بسیار بالایی دارند عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مواکب می تواند احتمال بروز بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد؛ لذا توصیه اکید دارم تشدید بازرسی از منابع و مخازن تامین آب مواکب و نظارت بر موکب ها و ایستگاه های صلواتی با اولویت بهداشت فردی و مواد غذایی و وضعیت نظافت عمومی سرویس های بهداشتی مسیر تردد عزاداران و زائرین ازسوی کارشناسان  سلامت محیط  محیط  صورت گیرد.

دکتر شریفی همچنین بیان داشت : هرگونه پخت وپز باید در مکانهای با شرایط بهداشتی صورت بپذیرد و کلیه افراد درگیردر توزیع آب ، غذا و چای باید کارت تندرستی داشته باشند و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت نیز ضروری است و مواد غذایی مصرفی باید سالم وبهداشتی باشدو از مواد غذایی و فراورده های خام دامی با کشتار مجاز و بسته بندی مورد تاییدوزارت یا سازمان دامپزشکی متبوع استفاده شود.

وی افزود: باید دقت شود که از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثردو ساعت)خودداری شود و در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت باید مواد غذایی پخته در زیر4 درجه سانتی گراد یا در بالای 63 درجه ی سانتی گراد (روی شمعک گاز )نگهداری تا درجه حرارت  ماده غذایی به زیر 63 درجه نرسد.

شریفی خاطرنشان کرد: مسئولین مواکب باید توجه کنند از بسته بندی غذا بیش از دو ساعت قبل از مصرف خودداری شود و در عین حال از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال خودداری شود و توصیه می شود بنابر تمهیدات بهداشتی شستشو و گندزدایی مستمر ظروف چند بار مصرف که برای توزیع آب و چای و مواد غذایی استفاده می شود ضروری است.
وی در پایان یادآور شد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف سلولزی وگیاهی وآلومینیومی استفاده شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان