مراقبت های بعد از کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه ای!

عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی، یک نوعی جراحی زیبایی چشم است که موقعیت گوشه بیرونی چشم تغییر کرده و چشم ها شبیه به چشم گربه می شوند. در این روش جراحی، علاوه بر کشیده شدن چشم ها، اندازه آن ها هم بزرگ تر می شود.

کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه ای نوعی جراحی زیبایی است که در آن شکل چشم ها را تغییر می دهند. با کمک این روش می توان افتادگی گوشه بیرونی چشم را درمان کرد تا چشم ها زیباتر به نظر برسند. این عمل زیبایی برای کسانی انجام می شود که تمایل دارند چشمانی گربه ای داشته باشند و باید توسط جراحان و متخصصان مجرب انجام شود تا آسیبی به بافت چشم وارد نشود. در کانتوپلاستی چشم بخش انتهای چشم که پلک پایین و بالا را به یکدیگر متصل می کند کشیده شده تا چشم ها حالت بادامی پیدا کنند. با این حال، یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، مراقبت های بعد از عمل کانتوپلاستی است.

امروزه آقایان و خانم های زیادی خواهان انجام جراحی کانتوپلاستی هستند. به طور کلی، عمل های مختلف زیبایی و درمانی پلک می توانند نقش زیادی در بهبود سلامت چشم ها و کیفیت زندگی افراد داشته باشند. در این مطلب درباره مراقبت های بعد از کانتوپلاستی برای تان توضیح خواهیم داد.

کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه ای چیست؟

هدف از عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی تغییر محل گوشه بیرونی چشم است. با این روش محل قرارگیری پلک پایین نیز تغییر می کند. در حالت نرمال و طبیعی در زنان گوشه بیرونی چشم یا کانتوس خارجی از گوشه داخلی چشم کمی بالاتر قرار گرفته است. پلک تحتانی نیز در سطح سیاهی چشم قرار می گیرد. هدف از انجام این عمل، بهبود فرم پلک ها و تقویت آن هاست که باعث ایجاد ظاهری با طراوت تر و جوان تر خواهد شد.

مراقبت های بعد از کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه ای

به طور معمول بهبودی بعد از جراحی کانتوپلاستی خیلی دشوار نیست. برای حفظ سلامت محل جراحی خود، باید بعد از جراحی نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • تا چند هفته بعد از جراحی سعی کنید از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا دو الی سه روز بعد از عمل جراحی کانتوپلاستی به حمام نروید.
  • سعی کنید تا زمان بهبودی از لنزهای طبی و زیبایی استفاده کنید.
  • تا چند مدت از نگاه کردن به تلویزیون، لپ تاپ و گوشی اجتناب کنید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید.
  • در شش ماه اول بعد از جراحی از کرم های ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید، زیرا محل برش ها به نور خورشید حساس هستند.
  • تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است، از رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید.
  • از کشیدن سیگار پرهیز کنید، زیرا در روند بهبودی تان تأخیر ایجاد می کند.
  • داروهای تجویز شده را طبق توصیه پزشک مصرف کنید.
  • حداقل تا چهار هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.
  • تا چند روز زمان خواب سر خود را بالاتر از بدن تان قرار دهید، تا هیچ گونه فشاری به چشم های تان وارد نشود.

بهبودی بعد از جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چه مدت طول می کشد؟

بهبودی بعد از جراحی کانتوپلاستی تقریبا یک هفته تا ده روز زمان خواهد برد. در دوران نقاهت تورم و کبودی به آهستگی کمتر می شود و البته داشتن کمی تورم و کبودی طبیعی است که اغلب در 2 هفته اول کاهش پیدا می کند. مثل تمام عمل های زیبایی، بهبودی قرمزی و تورم جزئی ممکن است چند هفته تا ماه ها نیز زمان ببرد تا به طور کامل رفع شود. ممکن است جراح پماد چشمی و آنتی بیوتیک های خوراکی و علاوه بر این قطره های چشمی تجویز می کند. بخیه ها به طور معمول یک هفته پس از جراحی کشیده می شوند.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید ظاهر چشم در چند هفته اول است. به طور معمول بعد از جراحی کانتوپلاستی، فرم گوشه بیرونی و کشیدگی چشم برای مدتی حالت اغراق شده و غیر عادی دارد. این شرایط پس از کانتوپلاستی، طبیعی است و این حالت به صورت تدریجی برطرف می شود. در صورت بروز نشانه هایی نظیر درد شدید یا تغییر در بینایی بعد از عمل، به جراح خود مراجعه کنید. البته این موارد کمتر رخ می دهد، مگر اینکه دستور العمل های پزشک خود را رعایت نکرده باشید یا جراحی شما توسط شخص غیر متخصص انجام شده باشد.

امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات مراقبت های بعد از جراحی پلک، عمل زیبایی اپی کانتال و عمل لیفت چشم را نیز مطالعه فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان