میگ ۳۱ علیه اف ۱۶، کدام پیروز می‌شود؟

با وارد شدن اف ۱۶ به میدان نبرد اوکراین، احتمال رویارویی این پرنده غربی با میگ ۳۱ بیش از هر زمانی به واقعیت نزدیک شده است.

میگ 31 علیه اف 16، کدام پیروز می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، کشورهای غربی جنگنده‌های اف 16 را به چراغ سبز آمریکا به اوکراین تحویل داده‌اند و حالا جنگ اوکراین در آسمان محل رویارویی این پرنده غربی با حریفان شرقی است.

میگ 31 فاکس‌هاوند در دوران جنگ سرد برای حفاظت از آسمان شوروی طراحی و ساخته شد. این جنگنده را می‌توان فرزند میگ 25 فاکس‌بت در نظر گرفت.

طراحی خاص به میگ 31 اجازه می‌دهد که حتی در ارتفاع پایین هم به سرعت مافوق صوت دست پیدا کند و با بدنه‌ای که 16 درصد آن از جنس تیتانیوم است می‌تواند تا 2.8 ماخ سرعت بگیرد.

میگ 31 علیه اف 16، کدام پیروز می‌شود؟

بر اساس گزارش اوراسین‌تایمز، میگ 31 رهگیر قابلی است اما برای نبرد هوایی فاصله نزدیک ساخته نشده است و قابلیت مانور بالایی برای این کار ندارد.

در نقطه مقابل اف 16 جنگنده چالاکی است که با قابلیت مانور بالا در نبرد نزدیک نسبت به میگ 31 برتری پیدا می‌کند و اینجاست که پای موشک ویمپل آر-37 با برد بیش از 300 کیلومتر به میان می‌آید.

ترکیب رادار و آویونیک پیشرفته میگ 31 با موشک برد بلند ویمپل آر 37 خطری بزرگ برای اف 16 در آسمان اوکراین خواهد بود. 

میگ 31 علیه اف 16، کدام پیروز می‌شود؟

تا آنجا که مشخص است اف 16‌های موجود در اوکراین از مدل‌های قدیمی‌تری است که برتری خاصی نسبت به میگ 29‌های اوکراین ندارند. اما اگر مدل ارتقا یافته با رادار جدید و موشک‌های ایم 120 با برد 150 کیلومتر به دست اوکراین برسد رقابت شکل دیگری پیدا خواهد کرد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان