رمزگشایی از ویدئوی پربازدید فضای مجازی / توهمی عجیب

به تازگی یک ویدئو از یک کاربر چینی در شبکه‌های اجتماعی در حال فراگیر شدن است که چندین خورشید را در آسمان شهر چنگدو واقع در جنوب غربی استان سیچوان چین نشان می‌دهد، اما واقعیت چیست؟

رمزگشایی از ویدئوی پربازدید فضای مجازی / توهمی عجیب

به گزارش خبرآنلاین، مردم چین و سایر نقاط دنیا از ویدئویی فراگیر که به قول خودشان 7 خورشید را در آسمان نشان می‌دهد(هر چند که ما هر چه تلاش کردیم 6 خورشید بیشتر در تصویر ندیدیم)، شگفت‌زده شده‌اند!

به نقل از ایسنا، گویا این ویدئو که چندین خورشید را در آسمان شهر چنگدو واقع در جنوب غربی استان سیچوان چین نشان می‌دهد از پنجره یک بیمارستان گرفته شده است.

تصور کنید به آسمان نگاه می‌کنید و چند خورشید را در آن می‌بینید که به طور همزمان می‌درخشند. این منظره خارق‌العاده اخیراً بسیاری از مردم را شگفت‌زده کرده است.

در این ویدئوی عجیب به نظر می‌رسد که آسمان با چند خورشید تزئین شده است که هر کدام با شدت‌های متفاوت می‌درخشند. به روایت بیننده، این پدیده حدود یک دقیقه طول کشیده است و از زوایای مختلف قابل مشاهده بوده و بینندگان را با زیبایی ماورایی خود مجذوب کرده است.

با این حال، این نمایش آسمانی یک رویداد کیهانی نبوده، بلکه تنها یک «توهم نوری» بوده است. به گفته کارشناسان، این اثر ناشی از شکست نور در شیشه چند لایه پنجره بیمارستان بوده که چند تصویر مجازی از خورشید ایجاد کرده است.

این ویدئو دستمایه شوخی کاربران آگاه در شبکه‌های اجتماعی نیز شده است. به عنوان مثال یکی از کاربران نوشت: ما بالاخره حقیقت را در مورد گرم شدن کره زمین کشف کردیم.

یک کاربر دیگر نیز با اشاره به داستان‌های اساطیری چین، ‌آن را با یک افسانه چینی مقایسه کرد که در آن «هو یی کماندار» 9 خورشید را ساقط می‌کند تا زمین را از سوزاندن نجات دهد.

با وجود نظرات شبه‌علمی و نادرستی که در مورد این تصاویر مطرح شده است، چنین تصاویری گواهی بر راه‌های جذابی هستند که نور و خطای دید ما می‌توانند لحظات شگفت انگیزی را برای ما ایجاد کنند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان