شیوه عجیب استخدام در چین!

شرکتی در چین موقع استخدام کارمندان خود به صور فلکی و سال تولد فرد مصاحبه‌شونده هم توجه کرده و در آگهی استخدام خود نوشته بود «افراد متولد سال سگ» به خودشان زحمت تقاضای شغل ندهند، زیرا با آنها مصاحبه نخواهد شد.

شیوه عجیب استخدام در چین!

نادیا زکالوند: شرکتی واقع در شهر گوانگ‌ژو چین، اخیرا آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و در آن جویای استخدام افرادی با تجربه کاری و آشنا به نرم‌افزارهای آفیس با حقوق 4000 یوآن بوده است.

 اما چیزی که در این آگهی بیش از همه توجه مردم را به خود جلب کرد، نوشته‌ای بود که از متقاضیان شغل می‌خواست، اگر متولد سال سگ هستند، روزمه‌شان را ارسال نکنند. زیرا شرکت با افراد متولد این سال مصاحبه نمی‌کند.

این آگهی استخدام در شبکه‌های اجتماعی چین جنجال‌آفرین شد و بسیاری از مردم شرکت را به تبعیض متهم کردند. اما منبعی آگاه از درون این شرکت فاش کرد که رئیس این شرکت متولد سال اژدهاست و می‌گوید نمی‌تواند با افراد متولد سال سگ سازگاری داشته باشد. این منبع ناشناس توضیح داد، استخدام افراد متولد سگ به‌دلیل عدم سازش با رئیس شرکت، جلوی رشد و توسعه شرکت را می‌گیرند.

استخدام بر اساس صور فلکی

تبعیض در بازار کار چین غیرمعمول نیست، اما تبعیض براساس صور فلکی، خشم کاربران اینترنتی را برانگیخت و بسیاری از افراد متولد سال سگ تصمیم گرفتند از این شرکت شکایت کنند.

منبع:‌

odditycentral

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان