بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل (معرفی ۶ مدل پرطرفدار)

بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل (معرفی 6 مدل پرطرفدار)

دویدن یا پیاده‌روی روی تردمیل یکی از فعالیت‌های ورزشی پرطرفدار است که می‌تواند وضعیت فیزیکی بدن شما را بهبود بخشد و همچنین به تناسب اندام کمک کند. علاوه بر آن این ورزش عضلات را تقویت کرده و از بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ورزش با تردمیل علاقه دارید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای شما انتخاب بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های ضروری و نکات مهم در هنگام خرید کتونی مخصوص تردمیل بپردازیم.

بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل (معرفی 6 مدل پرطرفدار)

ویژگی‌های کتونی مخصوص تردمیل

امروزه استفاده از تردمیل در بین بانوان نیز رشد چشم‌گیری داشته؛ در نتیجه انتخاب کتونی و کفش زنانه مناسب برای تردمیل از اهمیت بالایی برخوردار است.. کفش مخصوص تردمیل انتخابی شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بیشترین کارایی را در عین راحتی به شما ارائه دهد.

کیفیت تولید بالا

کتونی مخصوص تردمیل شما باید از کیفیت تولید بالایی برخوردار باشد؛ یعنی مواد اولیه آن درجه یک بوده و استحکام و ماندگاری مناسبی نیز داشته باشد. اگر شما زمان زیادی را صرف تمرین با تردمیل می‌کنید، بهتر است به سراغ کفش‌های اصل بروید. اگرچه این کفش‌ها اکثرا وارداتی بوده و از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند، اما سلامت قسمت‌های مختلف پا را تضمین می‌کنند.

تنفس مناسب

یکی از ویژگی‌های مهم کفش‌های ورزشی و به‌خصوص کفش مخصوص تردمیل ضدتعریق بودن آن است. این کفش‌ها تهویه و تنفس مناسبی دارند و اجازه نمی‌دهند رطوبت باعث ایجاد مشکل شود. این ویژگی باعث جلوگیری از بوی پا نیز خواهد شد و همچنین به‌علت کاهش رطوبت از فعالیت باکتری‌های مضر پیشگیری می‌کند.

محافظت از پا

هنگام استفاده از تردمیل ضربات متعدد و پیوسته‌ای به پای شما وارد می‌شود؛ بنابراین کتونی دخترانه یا مردانه مخصوص تردمیل باید مچ پا را محکم نگه دارد، قسمت انتهایی آن لیز و سر نباشد و همچنین شوک ضربه‌های وارده را جذب کند تا فشار کمتری به مفاصل و پاشنه پا وارد شود.

وزن سبک

سنگین بودن کتونی مخصوص تردمیل راحتی حرکت را از شما می‌گیرد و فشار زیادی به مفاصل وارد می‌آورد، بنابراین بهتر است کفش‌هایی را انتخاب کنید که در عین برخورداری از استحکام و انعطاف‌پذیری، وزن سبکی نیز داشته باشند.

طراحی زیبا و مناسب

زیبایی و وجود تناسب بین طراحی و ترکیب رنگ برای همه مهم است و این ویژگی برای خانم‌ها برجسته‌تر می‌باشد. طرح و رنگ کفش شما باید به‌گونه‌ای باشد که قابل ست کردن با انواع لباس ورزشی مختلف به شمار رود؛ برای این منظور توصیه می‌شود از طراحی‌های ساده و مینیمال و هم‌چنین رنگ‌های خنثی استفاده کنید. به عنوان مثال کتونی سفید دخترانه به راحتی با انواع رنگ و استایل ترکیب می‌شود.

بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل (معرفی 6 مدل پرطرفدار)

انعطاف‌پذیری

این ویژگی باعث می‌شود شما راحت‌تر روی تردمیل حرکت کنید و هم‌چنین با پشتیبانی از فرم طبیعی پا و حرکات احتمالی آن از آسیب‌دیدگی جلوگیری می‌کند. اگر حضوری خرید می‌کنید بهتر است این ویژگی را به صورت فیزیکی مورد بررسی قرار دهید، اما اگر خرید شما آنلاین است می‌توانید مواد اولیه به‌کار رفته را در نظر داشته باشد و یا از نظرات دیگران استفاده کنید.

چه نکاتی را هنگام خرید کفش مخصوص تردمیل در نظر داشته باشیم؟

  • کفشی که برای تردمیل استفاده می‌کنید باید با کفش پیاده‌روی یا رانینگ روزانه شما تفاوت داشته باشد. استفاده از یک نوع کفش برای هر دو فعالیت، عمر کفش را کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است به پا صدمه وارد کند!
  • پیش از خرید نوع استفاده از تردمیل را تعیین کنید، به عنوان مثال از آن برای پیاده‌روی آرام و روزمره استفاده می‌کنید یا برای دویدن با سرعت بالا؟ نوع استفاده شما تغییراتی جزئی اما مهم در ساختار کتونی مخصوص تردمیل ایجاد می‌کند.
  • کفش مخصوص تردمیل باید در فواصل زمانی مناسب تعویض شود تا کارایی لازم را از شما نگیرد. معمولا توصیه می‌شود پس از طی 300 تا 500 مایل به فکر یک جفت کفش جدید باشید!
  • از خرید کفش‌های تنگ به امید باز کردن جا پرهیز کنید! اگرچه پس از مدتی استفاده کفش فضای بیشتری پیدا می‌کند، این تغییر سایز چندان محسوس نبوده و برای پای شما مشکل ایجاد می‌کند.

بهترین کفش و کتونی مخصوص تردمیل (معرفی 6 مدل پرطرفدار)

معرفی 6 مدل پر طرفدار کتونی مخصوص تردمیل

در دنیای امروز شرکت‌های بزرگی مثل نایک، اسیکس، ریباک، اسکیچرز و آدیداس بازار کفش مخصوص تردمیل را به انحصار خود درآورده‌اند و مدل‌های متنوع و باکیفیتی از این نوع کفش را طراحی و تولید کرده‌اند.

  1. Air Zoom Nike Pegasus 39

این کفش محبوبیت بالای خود را به خاطر وزن سبک و طراحی شیک و جذاب به دست آورده است. به علاوه این کفش از ضربه‌گیر مناسبی برخوردار بوده که از پا محافظت می‌کند و با طراحی خاصی که دارد باعث احساس راحتی هرچه بیشتر می‌شود.

  1. Nike ZoomX Streakfly

این کفش در همه قسمت‌ها سبک بوده و باعث کارایی حداکثری می‌شود. از این مدل کفش می‌توان برای تمرین‌های طولانی استفاده کرد، زیرا رویه آن بسیار سبک است و با محافظت از مچ و پنجه پا از احساس خستگی جلوگیری می‌کند.

  1. Skechers Go Walk Hyper Burst

در ابتدا باید گفت در این مدل کفش شاهد طراحی و ترکیب رنگ بسیار ساده هستیم و تمرکز تولید بیشتر بر روی راحتی بوده است. این مدل کتونی مخصوص تردمیل از تهویه و تنفس فوق‌العاده‌ای برخوردار است و با وزن سبکی که دارد از خستگی و آسیب پیشگیری می‌کند.

  1. Asics GT-2000

این کفش خلاصه‌ای از خلاقیت و فناوری در تولید شرکت اسیکس به‌شمار می‌رود. رویه و پاشنه باریک، وزن مناسب، محافظت از مچ و استحکام در کنار هم باعث شده‌اند تا این مدل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده از تردمیل تبدیل شود.

  1. Air Max 270

این کفش در زمان عرضه از موفقیت بسیار بالایی برخوردار بود و محبوبیت بسیار بالایی به‌دست آورد. این محبوبیت حاصل طراحی جذاب و قابل ست این مدل کتونی بود؛ البته ویژگی‌های این مدل تنها به ظاهر محدود نمی‌شود. این کتونی سبک بوده، فشار را کاهش می‌دهد و ضدتعریق نیز است.

  1. Reebok Floatride Energy 5

این کفش مخصوص تردمیل متناسب با استانداردهای روز و جهانی تولید شده و با زیره منحصربه‌فردی که دارد گزینه خوبی برای انتخاب است.

سخن آخر

تمرین با تردمیل امروزه بسیار فراگیر شده و به سلامت بدن کمک شایانی می‌کند. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار انتخاب کتونی مخصوص تردمیل است که باید مقاوم و مستحکم، راحت و ضدتعریق و طراحی جذابی نیز داشته باشد. مدل‌های معرفی شده جزو بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند و شما باتوجه به سلیقه خود می‌توانید یکی را برگزینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان