در صورت آتش بس هم اسرائیل جنگ را در غزه از سر می‌گیرد!

رسانه آمریکایی گزارش کرد ماه‌هاست مذاکرات پرتب‌وتابی در شهرهای مختلف و سطوح متعدد برگزار شده و رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را به توافق آتش‌بس نزدیک‌تر کرده‌اند اما حتی اگر توافقی شکل بگیرد که فعلا بعید است؛ جنگ در غزه و جنایات رژیم اشغالگر از سر گرفته می‌شود.

در صورت آتش بس هم اسرائیل جنگ را در غزه از سر می‌گیرد!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا در حالیکه مذاکره‌کنندگان ارشد برای دیدار روز یکشنبه در قاهره آماده می‌شوند، هنوز چندین نقطه اختلاف‌نظر در مذاکرات بر سر توافق سه مرحله‌ای بالقوه وجود دارد. اما رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کرده است که ممکن است مرحله اولیه شش هفته‌ای وقفه در جنگ پایان ماجرا بوده و آماده موافقت با آتش‌بس دائمی نباشد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اواخر ماه ژوئن در گفت‌وگو با کانال 14 این رژیم گفت: «من آماده توافق نسبی هستم و این پوشیده نیست که این توافق برخی از مردم ما را باز خواهد گرداند. اما ما پس از این وقفه، به ادامه جنگ متعهد هستیم تا هدفمان مبنی بر نابودی حماس را به دست بیاوریم. من درخصوص این هدف تسلیم نخواهم شد.»

کانال تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش کرد: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر موضع اسرائیل وجود ندارد و اساسا اسرائیل پس از مرحله اول شش هفته‌ای، مذاکرات را کنار می‌گذارد و جنگ را از سر می‌گیرد.»

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش افزود: «مقامات آمریکایی هم از آنجایی که پی برده‌اند این توافق‌ها تضمینی برای خاتمه جنگ نخواهد بود، توقعات خود را کاهش داده و بر یک دوره آرام و بی‌تنش متمرکز شده‌اند حتی اگر چنین چیزی «موقتی» باشد زیرا امیدوارند در حین یک وقفه، فشار کافی در جبهه‌های متعدد ایجاد شده و از تشدید و گسترش خشونت‌ها جلوگیری شود.»

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم چند روز پیش گفت: «آن‌چیزی که ما اکنون بر روی آن متمرکز هستیم، رسیدن به آتش‌بس و بازگشت اسرا به خانه در دوره وقفه شش هفته‌ای است. در حال حاضر این واقعا هدف ما می‌باشد.»

چالش‌های سخت‌تر در انتظار رژیم صهیونیستی

اما به همان اندازه که موانع بر سر راه رسیدن به مرحله اول توافق «پیچیده» است، «چالش‌های سخت‌تری» نیز پیش از موافقت رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در پیش است.

سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش می‌افزاید: «طبق این توافق، پایان دائمی جنگ قرار است در مرحله دوم آغاز شود؛ مرحله‌ای که حماس تمامی اسرا را آزاد می‌کند و تمامی نیروهای اسرائیلی از غزه خارج خواهند شد. در مرحله سوم بازسازی غزه آغاز خواهد شد و باقی اسرا به خانه بازخواهند گشت.»

اخیرا توجه زیادی به مسئله حضور نیروهای اشغالگر در امتداد مرز مصر و غزه موسوم به گذرگاه فیلادلفیا متمرکز شده است. در توافق مورد بحث، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار است از مناطق پرجمعیت خارج شوند، اما این رژیم استدلال کرده است که «این مرز برای جلوگیری از قاچاق سلاح به غزه حیاتی است».

دفتر نتانیاهو روز چهارشنبه گزارشی مبنی بر توافق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص خروج از این گذرگاه را رد کرد.

سی‌ان‌ان پیشتر روز جمعه به نقل از یک منبع صهیونیستی آگاه گزارش داد که رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدیدی را در مورد این گذرگاه ارائه کرده که مصر قرار است به حماس تحویل دهد.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسئولان ارشد تیم مذاکره‌کننده خود گفت در زمان کنونی وی محور فیلادلفیا را ترجیح می‌دهد و اگر وضعیت به جایی برسد که بین حفظ کنترل بر محور فیلادلفیا و آزادی اسرای صهیونیست در غزه مجبور شود یکی را انتخاب کند، محور فیلادلفیا را انتخاب می‌کند.

وب‌سایت عبری «واللا» به نقل از نتانیاهو نیز گزارش کرده بود ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه و به‌رغم فشارهای زیاد، از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان