بشار اسد برای ترکیه شرط گذاشت

رئیس جمهوری سوریه در اظهاراتی تاکید کرد که ازسرگیری روابط میان دمشق و آنکارا مستلزم بازنگری ترکیه در سیاست‌های فعلی خود و خروج از سرزمین اشغال شده سوریه است.

بشار اسد برای ترکیه شرط گذاشت

به گزارش خبرآنلاین، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی در صحن مجلس این کشور به مناسبت آغاز به کار دور جدید آن به مذاکرات درباره ازسرگیری روابط با ترکیه اشاره کرد و گفت: جلساتی که طی سال‌های گذشته در زمینه روابط با ترکیه برگزار شد، نتیجه‌ای نداشت. وضعیت فعلی یک بحران جهانی است و عواقب آن ما را وادار می‌کند تا سریعتر برای اصلاح آنچه که می‌توان اصلاح کرد، تلاش کنیم.

بشار اسد افزود: بنابراین، ما به ابتکاراتی در رابطه با ترکیه پرداختیم که توسط طرف‌های مختلف از جمله روسیه، ایران و عراق ارائه شد. در این باره باید تاکید کنیم که از بین بردن تروریسم و عقب نشینی از خاک سوریه به نفع هر دو طرف است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، وی تاکید کرد: بهبود روابط با ترکیه مستلزم بازنگری در سیاست‌های جاری است و اینها شرط نیست بلکه حقوق است. با گذشت هر روز بدون پیشرفت در این مسیر، خسارت نه تنها در طرف سوریه، بلکه در طرف ترکیه نیز در حال انباشته شدن بود.

بشار اسد: روابط با ترکیه مستلزم بازنگری آنکارا در سیاست‌های خود است
سخنرانی بشار اسد در مجلس سوریه

اسد ادامه داد: اولین ابتکار عمل‌های ارائه شده در زمینه روابط با ترکیه پنج سال پیش یا کمی پیشتر مطرح شد و از جمله آنها برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف بود. ما خاک یک کشور همسایه را اشغال نکردیم و از تروریسم حمایت نکردیم تا از حمایت آن دست برداریم. راه حل این است که صریح باشیم و محل اشکال را شناسایی کنیم.

رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: احیای روابط مستلزم حذف دلایلی است که منجر به نابودی آن شد و ما از هیچ یک از حقوق خود صرف‌نظر نخواهیم کرد و هر فرآیند مذاکره برای موفقیت نیاز به مرجعی دارد که به آن تکیه شود.

بشار اسد همچنین خاطرنشان کرد: سوریه دائما بر لزوم خروج ترکیه از سرزمین‌های تحت اشغال و توقف حمایت آنکارا از تروریسم تاکید می‌کند.

بشار اسد در بخش دیگری از اظهاراتش به نبرد محور مقاومت با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی آن اشاره کرد و در این باره گفت: رزمندگان مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن الگوی ما هستند تا با الگو از آنها در مسیر رهایی، عزت و استقلال پیش برویم.

وی اظهار داشت: «مردم جولان سوریه به ما درس‌های زیادی داده اند. آنها نشان دادند که فقدان حاکمیت بر سرزمین خود به معنای سقوط وطن پرستی از وجدان آنها نیست بلکه به معنای ظهور آن است و اشغال زمین به معنای فروش آبرو نیست. آنها همچنین ثابت کردند که وابستگی‌شان ریشه دارد و روح آنها با کشور است و برای سوریه زندگی می‌کنند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان