ایده‌آل‌ترین ورزش برای ورزشکار شدن زنان بعد از ۴۰ سالگی

بر اساس گزارش قایقرانی ایالات متحده، بسیاری از زنان ۴۰ تا ۶۹ ساله در طول هفت سال گذشته به این ورزش پیوسته‌اند. برخی حتی تا سنین بالاتر قایقرانی را به صورت رقابتی تمرین می‌کنند.

ایده‌آل‌ترین ورزش برای ورزشکار شدن زنان بعد از 40 سالگی

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، مطالعات علمی اخیر به وضوح نشان داده‌اند که تمرینات قلبی-عروقی شدید برای زنان بالای 40 سال فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2024 نشان داد که ورزش می‌تواند به رشد مغز کمک کند. همچنین، چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که ورزش می تواند خطر سرطان سینه را کاهش داده و اثرات منفی تنهایی و انزوای اجتماعی بر سلامتی را کاهش دهد.

بورلی بنتلی، 86 ساله از برجسته‌ترین افراد مسن در کلوب قایقرانی آمریکا و دارنده مدال‌های طلای مسابقه معروف «هد آف دِ چارلز/ Head of the Charles » است که هر پاییز در بوستون برگزار می‌شود. این بزرگترین مسابقات کشتی سه روزه در جهان است که 11 هزار ورزشکار در بیش از 19 هزار قایق در 61 مسابقه را گرد هم می‌آورد.

بورلی که تمام وقت از همسر فلج خود مراقبت می‌کند، از طریق قایقرانی بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کرده است.

جولیا فلین سیلر، نویسنده، در حدود 60 سالگی به انجمن قایقرانی مارین پیوست تا پس از همه‌گیری کووید-19 به تناسب اندام برسد و با انزوای اجتماعی مبارزه کند. او در حال حاضر 64 ساله است و پس از غلبه بر یک بیماری مهلک، در مسابقات قایقرانی شرکت می‌کند.

او درباره این ورزش می‌گوید که «با گذشت چهار سال هنوز در حال قایقرانی هستم، اگرچه اوایل چند عضله‌ام کشیده شد و دو بار به‌طور خنده‌دار اما نگران‌کننده‌ای قایق تک نفره‌ام واژگون شد. در طی این مدت 15 کیلوگرم وزن کم کردم، قوای جسمانی‌ام به طرز چشمگیری بهبود یافته و اکنون در تیم زنان سطح متوسط پارو می‌زنم.»

او به‌عنوان یک ورزشکار که در دوران میان‌سالی، شروع به ورزش کرده از درس‌های مهمی که در این‌باره آموخته می‌گوید: « آموخته‌ام که ده دقیقه زودتر از تمرین ساعت 5:30 صبح برسم تا وقت کافی برای گرم کردن عضلات پیرم داشته باشم، بیشتر از حد انتظار تلاش کنم، مثبت بمانم و بپذیرم که برخی روزها بهتر از بقیه هستند.»

فواید قایقرانی

سیلر در مورد فواید قایقرانی می گوید: «اکنون می‌توانم در طول تمرینات صبحگاهی، 10900 متر را پارو بزنم و روزی بیست شنا بروم. همچنین هفته‌ای یک بار به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی‌های طولانی می‌پردازم.»

تحقیقات نشان می‌دهند که یادگیری مهارت‌های جدید در سنین بالاتر می‌تواند رشد سلول‌های مغزی را تحریک کرده و از کاهش قابلیت‌های ذهنی جلوگیری کند. این فواید زمانی بیشتر می‌شود که مهارت جدید شامل تمرینات قلبی-عروقی شدید باشد، که خون بیشتری به مغز می‌فرستد و با تحریک مواد شیمیایی به بازیابی سلول‌های مغزی کمک می‌کنند.

مطالعه‌ای در سال 2023 نشان داده است که هرچه بیشتر تجربه‌های شگفتی‌آور را در زندگی روزمره داشته باشیم، کمتر دچار استرس شده و احساس بهتری خواهیم داشت.

در سال‌های اخیر، بازماندگان سرطان سینه در سراسر جهان به تیم‌های قایقرانی‌ پیوسته‌اند و این باعث شده که آن‌ها به طور قابل توجهی از نظر قدرت جسمانی، تصویر ذهنی و خلق و خو بهبود یابند. بسیاری از این بازماندگان هرگز عضو تیم‌های ورزشی نبوده‌اند.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان