مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اهمیت خاک و در راستای حفظ و صیانت از منابع خاک کشور قانون حفاظت از خاک در سال ۱۳۹۸ مورد تصویب شورای اسلامی قرار گرفت.

مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رحیم الوندفر در این باره گفت :  این قانون در دی‌ماه 1402 به تصویب هیئت وزیران رسید و جهت اجرا به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ گردید. 

وی افزود: در همین راستا در استان لرستان در سال 1399 کار مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر در مقیاس 1:25000 به مساحت 1880 هکتار در پایان سد مرووک شهرستان دورود به پیمانکاری مرکز تحقیقات انجام و در سال 1401 به اتمام رسید. 

الوندفر تصریح کرد: همچنین قرارداد فاز اول مطالعات خاک پایاب سد ایوشان به مساحت 1660 هکتار در سال 1401 بین جهاد کشاورزی و شرکت زرکشت پایدار منعقد گردید که در سال 1402 به پایان رسید و نتایج مطالعات فوق در اختیار شهرستان‌های مربوطه جهت کاربردی کردن قرار گرفت. 

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: فاز دوم مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر به مساحت 1200 هکتار در ادامه فاز یک پایاب سد ایوشان  در سال جاری توسط شرکت مشاور زرکشت پایدار در شرف انجام  است که عملیات صحرایی و حفر پروفیل و نمونه‌برداری سطحی طی هفته جاری به اتمام خواهد رسید و نمونه‌ها جهت آزمایش و آنالیز به آزمایشگاه انتقال داده خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: پس از دریافت نتیجه‌ی آزمایش‌های فاز دوم مطالعات در اختیار بهره‌برداران و شهرستان قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان