اقدام خصمانه آمریکا علیه رهبران حماس

وزارت دادگستری آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه جنبش حماس، در شکوائیه‌ای علیه ۶ تن از مقامات این جنبش به دلیل نقش داشتن در عملیات «طوفان الاقصی»، اعلام جرم کرد.

اقدام خصمانه آمریکا علیه رهبران حماس

به گزارش خبرآنلاین آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، 6 مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (جنبش حماس) از جمله «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را به دلیل نقش داشتن در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر 2023 علیه رژیم اشغالگر قدس محکوم کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا هفت مورد اعلام جرم کرده که شامل اتهام‌های «کشتار و ربودن غیرنظامیان با دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی از ایران و حزب‌الله لبنان» است.

به نقل از ایسنا وزارت دادگستری آمریکا با این ادعاها علیه مقامات جنبش حماس در سوم سپتامبر (13 شهریور)، طی شکوائیه‌ای علیه مقامات حماس هفت مورد اعلام جرم کرد.

«مریک بی.گارلند» دادستان کل آمریکا با مطرح کردن ادعای تروریسم علیه جنبش حماس گفت که آن‌ها در عملیات طوفان الاقصی نزدیک به 1200 نفر از غیرنظامیان در اراضی اشغالی را کشتند و صدها نفر، از جمله 40 آمریکایی را به اسارت گرفتند.

گارلند گفت: ما در حال تحقیق درباره این کشتارها به عنوان «اقدامات تروریستی» هستیم.

در این شکوائیه علاوه بر یحیی سنوار علیه دیگر رهبران حماس نیز، از جمله اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، مروان عیسی، خالد مشعل، محمد الضیف و علی برکه که سمت‌های مختلف ریاستی و فرماندهی را در جنبش حماس بر عهده داشته‌اند، اعلام جرم شده است.

آمریکا از سال 1997، جنبش حماس را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود قرار داده است.

دولت آمریکا در حالی علیه مقامات حماس اعلام جرم کرده که با روند محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری که در آن به «نسل‌کشی» در غزه متهم شده، همچنین با تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور احکام بازداشت علیه مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مخالفت کرده است.

آمریکا حامی اصلی مالی، دیپلماتیک و نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بوده است که تاکنون، با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی جنگ، بیش از 40 هزار فلسطینی را طی حملات خود به نوار غزه به شهادت رسانده است و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان