برای احیای دریاچه ارومیه چه باید کرد؟/ وزیر جهاد کشاورزی توضیح می‌دهد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه برای همه ما و همه مردم ایران مهم است، گفت: در این راستا برای تغییر الگوی کشت و رعایت این الگو در دستور کار قرار دارد.

برای احیای دریاچه ارومیه چه باید کرد؟/  وزیر جهاد کشاورزی توضیح می‌دهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری روز جمعه در حاشیه افتتاح طرح های آبیاری و زهکشی شمال آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این موضوع برای مردم منطقه شمال غرب کشور مهم تر است و سیاست های احیایی در همین راستا دنبال می شود.

ایرنا به نقل از وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی و زراعت کم آب بر از جمله سیاست های اصولی ماست که آن را دنبال می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: راهکار اصلی ما استفاده بهینه از آب است و رعایت الگوی کشت، تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر در این راستا در دستور کار قرار دارد.

نوری با ابراز خرسندی از افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار در شمال آذربایجان غربی گفت: استفاده بهینه از آب برای ما بسیار مهم است و به همین خاطر امروز در دومین سفر استانی در این منطقه حضور پیدا کردیم که اهمیت مصرف بهینه آب را یادآور شویم.

وی افزود: از مجموع 62 هزار هکتاری که در آذربایجان غربی برنامه ریزی شده تا به سیستم های آبیاری مجهز شوند، امروز 46 هزار و 500 هکتار تمام شد و 15 هزار هکتار باقی مانده را هم با همکاری وزارت نیرو در یک سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در خصوص دیگر استان های منطقه شمال غرب نیز به همین منوال برخی قسمت ها اجرا شده برخی قسمت ها ناقص است که پیگیری می کنیم به اتمام برسد.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان