هشدار رئیس بازرسی کل کشور پیرامون برخی رانت خواری ها در صنایع و معادن استان کرمان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اینکه می‌گویند فلان معدن در اختیار فلان گروه و یا فلان شخص است، یا مدیری که آنجاست به‌علت اینکه منصوب فلان فرد است، فقط به او پاسخگوست و نباید این چنین چیزی باشد زیرا این یک نوع رانت است و اگر اتفاق بیفتد باید جلوی رانت در این کارخانجات و صنایع استان کرمان گرفته شود.

هشدار رئیس بازرسی کل کشور پیرامون برخی رانت خواری ها در صنایع و معادن استان کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ ذبیح‌الله خداییان در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کرمان در تالار فرهنگ و هنر بیان داشت: عدالت در تمام شئون زندگی مردم هست و باید به اجرای قانون برای ایجاد عدالت اهمیت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عدالت موجب رشد جوامع می‌شود افزود : سازمان بازرسی کشور عالی‌ترین دستگاه نظارتی کشور است و سازمان بازرسی دارای صلاحیت عام است و بر همه دستگاه‌ها و همه امور نظارت دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه، قاچاق سوخت، ریزگردها، کمبود صنایع فراوری محصولات کشاورزی و معدنی و توزیع نامناسب امکانات را به‌عنوان چالش‌های موجود در استان کرمان برشمرد.

او تصریح کرد : مبالغی از درآمدهای شرکت‌ها با عنوان مسؤولیت اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند، اما این اعتبار کجا هزینه می‌شود، آیا برای عمران و آبادانی هزینه می‌شود یا به افراد خاصی داده می‌شود و یا آن مدیرعامل برای آنکه جا پای خود را محکم کند، آن مسؤولیت را به دلخواه خودش هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایعی که در استان کرمان داریم اگر به کمک بخش‌های مختلف این استان بیایند همه نقاط می‌توانند، رشد و توسعه متوازنی داشته باشند ، گفت : بازرسی استان کرمان باید بر این نظارت کند، مدیرعامل شرکت‌های صنعتی و معدنی آن مبالغی که برای مسؤولیت اجتماعی دارد را کجا هزینه کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  بیان داشت: حقوق دولتی معادن باید به‌موقع وصول شود، زیرا در برخی معادن فقط گرد و خاک آن معدن نصیب مردم می‌شود و این باید مدنظر بازرسی استان کرمان قرار گیرد. 

او صراحتا اعلام کرد : اینکه می‌گویند فلان معدن در اختیار فلان گروه و یا فلان شخص است، یا مدیری که آنجاست به علت اینکه منصوب فلان فرد است، فقط به او پاسخگوست و نباید این چنین چیزی باشد که بگوییم این معدن، ملک فلان مسؤول است، زیرا این یک نوع رانت است و اگر اتفاق بیفتد باید جلوی رانت در این کارخانجات و صنایع استان کرمان گرفته شود. 

وی تاکید کرد : برای خدمت به مردم باید از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی الگو بگیریم و او با رفتار خود اشرار را اصلاح کرد و برای آنها کار فراهم کرد و اجازه نداد، دستگیر شوند و به زندان بروند و دیگر قابل‌اصلاح نباشند.

‌ در پایان مراسم دادخدا سالاری به‌عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان کرمان معرفی و از خدمات احمد آبیار مدیرکل سابق تجلیل به‌عمل آمد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان