بالا بودن شاخص شناسایی و کنترل عفونت HIV در لرستان نسبت به میانگین کشوری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : شاخص شناسایی و وصل به درمان در برنامه کنترل عفونت HIV در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

بالا بودن شاخص شناسایی و کنترل عفونت HIV در لرستان نسبت به میانگین کشوری

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر مریم کوشکی در جلسه استراتژیک کنترل عفونت HIV که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: با فعالیت‌های انجام شده شاخص شناسایی و وصل شدن به درمان در برنامه کنترل عفونت HIV  دانشگاه علوم پزشکی لرستان به بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف اجرای برنامه استراتژیک عفونت HIV، شناسایی بیماران مبتلا و کنترل آن است، خاطرنشان کرد: در استان لرستان 18 سازمان و اداره در اجرای این برنامه مشارکت دارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای به ثمر رسیدن اهداف این برنامه تاکید کرد و گفت: کنترل عفونت HIV، مشارکت همگانی را میطلبد و همه سازمان ها و شرکای برنامه باید در این رابطه وظایف خود را انجام دهند.

دکتر کوشکی از فعالیت 10 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در استان لرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز در تمام شهرستان های استان به جز، شهرستان سپیددشت، شهرستان رومشکان و شهرستان چگنی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه خدمات ارائه شده در این مراکز برای عموم مردم رایگان هستند، افزود: در این مراکز مشاوره در خصوص عفونتHIV و آزمایش تشخیص سریع HIV، برای داوطلبان انجام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه، خاطرنشان کرد: درصورت شناسایی بیمار مبتلا به این عفونت، کلیه خدمات درمانی شامل ویزیت پزشک، توزیع دارو و تست‌های آزمایشگاهی به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

در این جلسه نمایندگان و برخی مدیران سازمان‌ها و ادارات شریک در این برنامه حضور داشتند و خدمات و برنامه‌های سازمان خود را در رابطه با برنامه استراتژیک کنترل عفونت ایدز ارائه کردند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان