ساخت شیر پاک کن خانگی با ۱۱ روش متفاوت

پاک کردن آرایش به اندازه نحوه استفاده از لوازم آرایشی اهمیت دارد. با توجه به این که بسیاری از آرایش پاک کن های شیمیایی حاوی موادی هستند که می توانند به پوست آسیب برسانند، بهتر است به سراغ یک روش طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت تان بروید. مواد بسیاری در خانه وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید نسبت به ساخت آرایش پاک کن های طبیعی اقدام کنید.

ساخت شیر پاک کن خانگی با 11 روش متفاوت

در سال های اخیر، استفاده از مواد طبیعی و خانگی جایگاه مهمی در زندگی افراد به دست آورده است. یکی از محصولاتی که به سادگی می توانید در منزل درست کنید، شیر پاک کن خانگی است. شیر پاک خانگی به هیچ عنوان ماده نگه دارنده و شیمیایی ندارد و شما با استفاده از مواد سالم و طبیعی می توانید یک پاک کننده طبیعی مناسب پوست خود درست کنید. در این مطلب نحوه ساخت شیر پاک کن خانگی را به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت شیر پاک کن خانگی

شیر پاک کن یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای پاک کردن آرایش و آلودگی از روی پوست می توانید از آن استفاده کنید. به طور معمول شیر پاک کن ها دارای مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای پوست مضر باشند. در ادامه برای ساخت شیر پاک کن طبیعی و خانگی چند راه ساده و آسان را به شما معرفی می کنیم:

1. استفاده از سرکه و روغن زیتون

استفاده از سرکه و روغن زیتون یکی دیکر از شیوه های ساخت شیر پاک کن خانگی به شمار می رود. برای ساخت این ترکیب، ابتدا سرکه سیب را با روغن زیتون به نسبت 2 به 1 به همراه مقداری آب ترکیب کرده و با استفاده از پنبه آغشته شده به آن، آرایش تان را پاک کنید. روغن زیتون یک نرم کننده عالی برای پوست بوده و سرکه سیب نیز برای از بین بردن آلودگی های پوست بسیار مناسب است.

فرمول ساخت شیر پاک کن

2. استفاده از سرکه سیب و عرق رازیانه

ترکیب سرکه سیب و عرق رازیانه یک ترکیب بی نظیر است. سرکه سیب باعث کاهش لکه ها و دانه های قرمز روی پوست شده و چربی های مفید در پوست را به طور کامل حفظ می کند و باعث متعادل شدن PH آن می شود. رازیانه نیز موجب از بین رفتن کبودی دور چشم شده و اثر روشن کنندگی، ضد عفونی کننده و پاک کنندگی دارد. برای استفاده از آن کافی است مقدار مساوی عرق رازیانه را با سرکه سیب ترکیب کرده و در یک ظرف شیشه ای در بسته نگه دارید. اگر پوست تان حساس است، مقدار سرکه آن را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید از این ترکیب به علت وجود سرکه نباید در اطراف چشم خود استفاده کنید و پنبه آغشته به آن را چند بار روی صورت خود یمالید.

3. استفاده از نعناع و خیار

برای ساخت شیر پاک کن خانگی می توانید از نعناع و خیار استفاده کنید. طرز تهیه آن بدین شکل است که ابتدا یک عدد خیار متوسط و تازه را با چند عدد برگ نعناع به همراه یک فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه کاملا ترکیب شد، آن را صاف کنید و داخل ظرف مناسب بریزید. شما برای استفاده از این ترکیب باید تکه ای پنبه تمیز را به مخلوط به دست آمده آغشته کرده و به طور دورانی روی پوست خود بزنید. می توانید بعد از اینکه از این ترکیب استفاده کردید از آب ولرم کمک بگیرید. می توانید این شیر پاک کن را به مدت یک هفته داخل یخچال نگه داری کنید.

ساخت شیر پاک کن در منزل

4. مخلوط روغن جوجوبا و ویتامین E

افرادی که به دنبال یک شیر پاک کن خانگی هستند که علاوه بر پاک کردن آرایش، باعث تغذیه پوست شود می توانند از روغن جوجوبا و ویتامین E استفاده کنند. بهتر است یک قاشق غذا خوری از این روغن را داخل ظرف بریزید، سپس یک عدد کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کنید و محتویات داخل آن را با روغن ترکیب کنید. ویتامین E به عنوان ویتامین جوانی شناخته می شود که پیری پوست را به تعویق می اندازد و باعث تغذیه آن می شود. علاوه بر این روغن جوجوبا با خاصیت آبرسانی خوبی که به پوست تان می بخشد، روند پیری پوست را کند می کند.

5. ترکیب روغن نارگیل یا روغن زیتون و گیاه آلوئه ورا

استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون و آلوئه ورا یک روش بسیار مؤثر شناخته شده است. برای ساخت شیر پاک کن خانگی باید به طور مساوی روغن زیتون یا نارگیل را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس با یک تکه پنبه تمیز آرایش خود را پاک کنید. روغن زیتون و نارگیل به همراه آلوئه ورا برای التهابات پوستی مفید هستند. همچنین موجب نرم شدن، آبرسانی و جوانسازی پوست می شوند. برای از بین بردن آلودگی های پوست و لایه برداری پوست خود از این شیر پاک کن خانگی استفاده کنید.

روش های آسان برای ساخت شیر پاک کن

6. استفاده از سیب زمینی

یکی دیگر از شیوه های تولید شیر پاک کن خانگی استفاده از سیب زمینی است. در این روش باید 2 عدد سیب زمینی که اندازه آن متوسط است را آب پز کنید. سپس آن را له کرده و با یک لیوان شیر ترکیب کنید. این روش، علاوه بر پاک کردن آرایش تان به دلیل نشاسته موجود در سیب زمینی به کمرنگ شدن و از بین رفتن لکه های پوستی نیز کمک می کند. باید بدانید این ترکیب تنها 24 ساعت ماندگاری دارد.

7. استفاده از گلاب و نارگیل

برای پاک کردن آرایش خود می توانید از ترکیب گلاب و نارگیل نیز استفاده کنید. برای این کار لازم است یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کنید و سپس آن را در داخل کمی روغن نارگیل قرار دهید تا با یکدیگر ترکیب شوند. این ترکیب، یک محصول مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش فوق العاده به شمار می رود. از این ترکیب برای پاک کردن آرایش چشم نیز می توانید استفاده کنید، البته باید این کار را به آهستگی انجام دهید. گلاب باعث آبرسانی پوست می شود و به آن درخشندگی می بخشد. برای اینکه پوست تان درخشان تر و شفاف تر به نظر برسد، می توانید گلاب را روی آرایش خود اسپری کنید.

ساخت شیر پاک کن طبیعی

8. ترکیب عسل و لیمو

شیر پاک کن خانگی لیمو و عسل یکی از شیر پاک کن های پر طرفدار و طبیعی است. برای ساخت این شیر پاک کن خانگی باید به مقدار مساوی لیمو و عسل را ترکیب کرده و آن را به طور کامل هم بزنید. لازم است بدانید که لیمو به علت داشتن خاصیت اسیدی به بهبود جوش ها و آکنه های صورت تان نیز کمک می کند و عسل که به عنوان یک پاک کننده طبیعی شناخته می شود، از خاصیت نرم کنندگی برخوردار است. ترکیب این دو با یکدیگر به از بین بردن آلودگی پوست کمک می کند و علاوه بر این آبرسان و نرم کننده فوق العاده ای برای پوست محسوب می شود.

9. استفاده از زرده تخم مرغ و عسل

برای ساخت شیر پاک کن خانگی می توانید دو قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد زرده تخم مرغ به همراه یک لیوان شیر ترکیب کرده و آرایش خود را با آن پاک کنید. این ترکیب تا یک هفته در یخچال ماندگاری دارد.

ساخت شیر پاک کن خانگی

10. استفاده از جعفری و نعناع

شیر پاک کن خانگی جعفری و نعناع بسیار راحت و کاربردی است. در این شیوه به اندازه مساوی نعناع و جعفری خشک شده را پودر کنید. سپس سه چهارم لیوان شیر را با پودرهایی که دارید به وسیله همزن کاملا ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 12 ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس آن را از یخچال بیرون بیاورید و با الک صاف کنید. در آخر داخل ظرف در دار بریزید و از آن استفاده کنید.

11. شیر پاک کن هویج

یکی از ساده ترین روش ها برای ساخت شیر پاک کن خانگی استفاده از شیر پاک کن هویج است. روش تولید آن به گونه ای است که در ابتدا دو عدد هویج بزرگ یا سه عدد هویج متوسط را به صورت خیلی ریز رنده می کنید. سپس می توانید یک لیوان شیر تازه را با آن ترکیب کرده و برای پاک کردن آرایش خود از این شیر پاک کن استفاده کنید. این شیر پاک کن خانگی فقط برای 24 ساعت قابل استفاده است و باید آن را داخل یخچال نگه دارید. پس توجه داشته باشید که بیشتر از یک روز آن را نگه ندارید تا از آسیب های احتمالی به پوست خود جلوگیری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان