خواص صابون شیر شتر برای پوست

خواص صابون شیر شتر بسیار است که از جمله آن می توان به لایه برداری، روشن کنندگی، از بین بردن کک و مک، لک و خطوط ریز، از بین برنده و کاهش دهنده جوش ها و آکنه ها،جوانسازی و صاف و یکدست کردن پوست اشاره داشت. در این مطلب به طور مفصل به آن و نیز روش مصرف و شرایط نگهداری این صابون می پردازیم.

خواص صابون شیر شتر برای پوست

صابون شیر شتر همانطور که از نام آن مشخص می باشد، صابونی است که از شیر شتر تهیه شده و به خاطر داشتن چربی شیر شتر و روغن کوهان شتر، مداوا کننده پرقدرت و البته سازگاری برای پوست صورت به شمار می رود. با توجه به ایکه شیر شتر سرشار از مواد معدنی و یکسری املاح مانند آهن، پتاسیم، سدیم، ویتامین های «D، A،C،B2» و … است دارای خواص نرم کنندگی، شادابی بخشی، نرم کنندگی و تسکین دهندگی می باشد. همچنین این صابون به واسطه ی سدیم داشتن، ضد میکروبی بوده و اگر به صورت مکرر و منظم بکار برود، برترین درمان جهت حساسیت های پوستی است. در این مطلب شما را با خواص شیر شتر برای پوست آشنا می کنیم.

صابون شیر شتر چیست؟

ممکن است برای بسیاری از شما این سوال پیش بیابد که بهترین صابون برای لک صورت کدام است؟ البته برای پوست های مختلف صابون های متفاوتی پیشنهاد می شود، مثلا فواید صابون گوگرد برای پوست های چرب بینظیر است، اما برخی از صابون ها مانند صابون شیر شتر پر از فواید و مزایای برای انواع پوست ها است. شیر شتر از پر خاصیت ترین مواد طبیعی می باشد که تقریبا 88% این شیر را آب شامل می شود. وجود میزان بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی به طور طبیعی این شیر را برای سلامتی بدن و پوست باارزش نموده است. بر همین اساس است که کاربرد پررنگی در صنعت زیبایی و سلامتی دارد. یکی از محصولات تولید شده از شیر شتر در این صعنت، صابون شیر شتر می باشد که باعث شاداب و با طراوت شدن و نیز زیبایی پوست صورت می گردد. این صابون به دلیل دارا بودن میزان زیادی از الاستین و ویتامین سی پوست صورت را لطیف و صاف کرده و موجب تحریک سلول های پوستی جهت تولید کلاژن می گردد که در نهایت به طراوت و جوانی و زیبایی پوست می انجامد. یکی دیگر از مزایای این صابون طبیعی بودن آن است که در تولید آن هیچ مواد شیمیایی و غیر طبیعی به کار نرفته و برای همه پوست ها سازگار و بدون آسیب می باشد.

آشنایی با خواص صابون شیر شتر

نحوه مصرف

اول صورت خویش را به خوبی با آب نیمه گرم شست و شو داده و بعد صابون شیر شتر را به شکل دایره ای بر روی پوست صورتتان بمالید تا به خوبی کف نماید و پس از 1 دقیقه پوست صورت خود را با آب نیمه گرم بشویید و ارام با حوله ای تمیز و نرم خشک نمایید. در نهایت هم می توانید این عمل را در طی روز 2 – 3 مرتبه انجام بدهید. در نهایت هم با استفاده از یک کرم مطروب کننده مناسب رطوبت رسانی به پوست خود را انجام بدهید.

چند نکته مهم در این رابطه

  • پس از شست و شوی صورت خود به طور کامل با اب نیمه گرم، در پایان کار، صورت خود را با آب سرد بشویید تا منفذه های پوست کاملا بسته پردد.
  • صابون شیر شتر یک صابون ارگانیک و دارای میزان بالایی لانولین طبیعی است که باعث تنظیم چربی پوست و بسته شدن منافذ پوستی می شود. بنابراین مقدار جوش و آکنه های موجود بر روی پوست را کاهش می دهد. ممکن است در عده ای روزهای اولیه استفاده از صابون شیر شتر با بروز جوش هایی زیر پوستی همراه باشد، اما با مصرف پشت سر هم کم کم جوش ها ناپدید شده و لک های آن نیز از بین می رود.
  • اگر پوستتان لک دارد، اول ارام آرام بر روی سطح پوست بروز پیدا می کند، بعد لک ها محو و کمرنگ می گردد. در صابون شیر شتر از هیچ رنگی بهره برده نشده، به همین دلیل به طور مستقیم بر روی لک ها و تیرگی ها موثر است.
  • در تولید صابون شیر شتر از گوگرد و یا هیچ مواد حساسیت زایی استفاده نشده است.
  • شیر شتر نرم است که صابون تهیه شده از آن نیز در اول خرید نرم می باشد، اما پس از خارج ساختن از بسته خود و برخورد با اکسیزن به طور مستقیم، کم کم سفت و خشک می گردد که باعث ماندگارتر شدن آن می شود.
  • این صابون کاملا ارگانیک و طبیعی فاقد هر نوع مواد نگهدارنده و شیمیایی است.

آشنایی با یک صابون ایده آل و پرخواص تهیه شده از شیر شتر

شرایط نگهداری

  • صابون شیر شتر را پس از تهیه و قبل از مصرف اولیه، در مکانی خنک و خشک قرار دهید.
  • به منظور افزایش ماندگاریدر اماکن دارای رطوبت نگهداری نکنید.
  • از گذاشتن صابون در جوار صابون های دیگر پرهیز کنید.
  • یک جاصابونی مناسب که آب زیر آن انباشته نمی گردد، را برای قرار دادن صابون برگزینید.
  • ظرف جاصابونی در کنار شیر آب دستشویی نگذارید، خوب است آن را در مکانی بگذارید که آب روی سطح آن ریخته نشود.
  • بهتر است بیشترین عمر مصرف این صابون، 6 ماه باشد.

خواص صابون شیر شتر برای پوست

  • به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن این صابون، توانایی تمیز کردن کامل پوست و باطراوت و لطیف کردن پوست صورت شما را دارد.
  • این صابون بسیار پر کف است که به عنوان یک صابون جهت شست و شوی روزانه انتخاب مناسبی به شمار می رود.
  • دارای مقدار بالایی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و الاستین و کلاژن است که باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود. و به همین خاطر اگر از این صابون به صورت منظم بهره ببرید، شاهد کم شدن چین و چروک ها و خط های صورت خود می شوید.
  • صابون شیر شتر یک صابون ارگانیک است که با مصرف آن لطافت و نرمی خاصی نصیب پوست شما می شود و از پوست صورت شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می نماید.
  • با استفاده از صابون شیر شتر می توانید پوست را لایه برداری مرده و باعث رش سلول های تازه شوید.
  • شیر شتر ضد میکروب و ضد باکتری می باشد که با استفاده از این صابون باعث از بین رفتن کثیفی های صورت شده و در نتیجه درصد ظهور آکنه و جوش را به کمترین حد برسانید.
  • فرآورده های تهیه شده از شیر شتر همچون کرم ها و صابون ها پوست شما را روشن تر می کنند.
  • صابون شیر شتر می تواند التهاب های پوستی را از بین برده و پوست صورت شما را بهبود ببخشد.
  • با استفاده از صابون شیر شتر مقدار کک و مک و لک های پوستی کمتر شده و در نتیجه پوست صورت شما صاف می گردد.
  • با مصرف شیر شتر پوست صورت انعطاف پذیری و نرمی بیشتری یافته و خاصیت کشسانی بافت صورت را بیشتر می کند.
  • به دلیل اینکه شیر شتر حاوی میزان بالایی ویتامین و آب می باشد که به عنوان یک آبرسان خوب و فوق العاده پیشنهاد می گردد. بر همین اساس پاکسازی عمیق انجام داده و سلول های پوستی را رطوبت بخشیده بی آنکه موجب خشکی پوست صورت شما شود.
  • با استفاده از صابون شیر شتر سلول های مرده از بین رفته و ماهیچه های صورت سفت می شود و موجب رشد سلول های جوان و تازه پوست می گردد که در نتیجه منجر به لیفت پوست می شود.
  • اگر پوست صورت شما خشک و یا کدر می باشد، استفاده از صابون شیر شتر را پیشنهاد می کنیم، این صابون به پوست شما رطوبت بخشیده و نرم و لطیف و شاداب می نماید.
  • صابون شیر شتر انتخاب ایده آلی برای ترمیم و بازسازی قسمت هایی از پوست محسوب می شود که آسیب دیده اند.
  • برخی از افراد از هایفو که یک روش برای جوانسازی پوست است، منع می شوند، ( اینکه چه کسانی نباید هایفو انجام دهند را در یک مطلب مجزا مفصل شرح داده ایم)این افراد می توانند با استفاده از صابون شیر شتر تا حدودی به طور طبیعی به هدف خود برسند.

صابون شیر شتر چیست ؟ تاثیرات آن بر روی پوست

در کلام پایانی، در انتهای مطلب خلاصه وار می توان از صابون شیر شتر به عنوان یک انتخاب عالی و ایده آل برای داشتن پوستی شاداب، لطیف، جوان و بدون لک و چین و چروک نام برد. یعنی در صورتی که می خواهید پوست صورت شما لطیف، باطراوت، صاف و جوان شده و چین و چروک ها و خط های ریز، لک ها و جای جوش ها کاهش بیابد، می توانید یک صابون شیر شتر تهیه نمایید و برای 3 – 4 ماه به طور منظم از آن برای شست و شوی پوست خود استفاده کنید. از این صابون علاوه بر پوست صورت می توانید برای شست و شوی بدن خود نیز استفاده کنید که می تواند تیرگی های زیر بغل، تیرگی های کشاله ران، لک های برجای مانده از اپیلاسیون، خشکی پوست، لک های بارداری، لک های بر جای مانده از آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان