هوای خراسان رضوی گرم می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دمای هوا از امروز در استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد اما دمای هوا از روز جمعه در استان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

هوای خراسان رضوی گرم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، زهرا عنایتی در گفتگویی با بیان اینکه روند افزایش دمای هوا از امروز در استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، اظهارکرد: در عین حال، دمای هوا از روز جمعه در استان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد و در روزهای آینده افزایش سرعت وزش باد به عنوان پدیده جوی غالب در استان خراسان رضوی به ویژه در نیمه جنوبی و برخی مناطق شرق استان پیش بینی می‌شود که در نواحی بادخیز همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی گفت: از روز جمعه این هفته این شرایط در استان شدت می‌گیرد و بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و غالب نقاط استان درگیر افزایش شدت وزش باد می‌شود که در این مدت احتمال انتقال ذرات گرد و غبار از این مناطق به سایر نواحی استان به ویژه نواحی مرکزی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین از عصر روز جمعه هفته جاری بر میزان ابرناکی استان افزوده می‌شود اما احتمال وقوع بارش‌های پراکنده برای روزهای شنبه و یکشنه هفته آینده در بخش‌هایی از نواحی غربی، جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین 11 تا 27 درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به 29 و کمینه دمای هوای آن به 14 درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: چناران با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و شهرستان‌ داورزن با بیشینه دمای هوای 34 درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده‌اند همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ تایباد با 54 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان