عکس ؛ همزمان شدن ماه‌گرفتگی با ابَرماه برداشت

یک ماه‌گرفتگی جزئی نادر - زمانی که سایه زمین بخشی از ماه را می‌پوشاند – رخ داد و طی آن، حدود چهار درصد از قرص ماه در تاریکی پوشیده شد.

عکس ؛ همزمان شدن ماه‌گرفتگی با ابَرماه برداشت

به گزارش خبرآنلاین، یک اَبَرماه نیز هم‌زمان با ماه‌گرفتگی جزئی، آسمان سراسر جهان را روشن کرد. در عکس‌های ثبت‌شده می‌توان دید که ماه در سه‌شنبه شب درخشان‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اَبَرماه زمانی ظاهر می‌شود که ماه در نزدیک‌ترین نقطه به زمین در مدار خود قرار دارد.

به نقل از ایسنا، در طول شب از سه‌شنبه تا چهارشنبه، ماه‌گرفتگی جزئی در سراسر جهان قابل مشاهده بود و برخی از واضح‌ترین عکس‌های آن در انگلستان و آمریکا ثبت شدند. ماه‌گرفتگی جزئی در انگلستان بین ساعت 01:40 به وقت ساعت تابستانی بریتانیا تا 05:47 رخ داد و در ساعت 03:44 به اوج خود رسید.

عکس ؛ همزمان شدن ماه‌گرفتگی با ابَرماه برداشت
ابرماه برداشت در چین

برای ساکنان آمریکا، ماه‌گرفتگی بین ساعت 20:41 به وقت منطقه زمانی شرقی و 00:47 یا 22:44 در حداکثر آن قابل مشاهده بود. همچنین، ماه‌گرفتگی در آمریکای لاتین، اروپا و آفریقا و همچنین بخش‌های کوچکی از آسیا و خاورمیانه قابل مشاهده بود.

ماه کامل این ماه موسوم به «ماه برداشت»، دومین ماه از چهار اَبَرماه امسال است.

عکس ؛ همزمان شدن ماه‌گرفتگی با ابَرماه برداشت
ابرماه در استانبول

ماه‌گرفتگی جزئی بعدی که در اوت 2026 رخ خواهد داد، یک ماه‌گرفتگی ویژه خواهد بود زیرا حدود 96 درصد از ماه در سایه فرو خواهد رفت.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان