ماهان شبکه ایرانیان

رفع ناترازی انرژی با توسعه نیروگاه‌ها و مولدهای خورشیدی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: رفع ناترازی در حوزه انرژی با توسعه نیروگاه‌ها و مولدهای خورشیدی امکان پذیر است.

رفع ناترازی انرژی با توسعه نیروگاه‌ها و مولدهای خورشیدی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «محسن ذبیحی» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر طی سفر به استان قزوین و در جمع معاونین و مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از خدمات و تلاش های همکاران شرکت توزیع برق در اوج بار 1403 و عبور موفق از این ایام که با زحمات و تلاش های فراوانی صورت گرفت اظهارکرد: در پیک بار امسال بدلیل افزایش نیاز مصرف و تداوم موج گرما و استقرار گنبد حرارتی و افزایش مصرف برق، شاهد تشدید ناترازی ها بودیم و طولانی شدن زمان پیک بار هم بر چالش ها افزود اما با تلاش جمعی همکاران صنعت برق بر مشکلات فائق شدیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته آغاز اجرای برنامه های عبور از پیک بار سال 1404 با نگاهی دقیق و کارشناسی است.

معاون هماهنگی توزیع  شرکت توانیر افزود: در این راستا موضوعات وسرفصل ها مشخص شد و چون پیش بینی می شود سال آینده تابستان سختی در پیش داشته باشیم باید برنامه ریزی مدونی برای عبور از پیک تابستان سال آینده صورت گیرد، لذا پس از عبور از پیک تابستان امسال بلافاصله  برنامه ریزی لازم برای سال آینده انجام شد.

پیش‌بینی4راهبرد اساسی برای عبور از اوج بار تابستان 1404

ذبیحی با اشاره به چهار راهبرد اساسی ومحوری پیش بینی شده برای عبور از پیک بار تابستان سال آینده بیان کرد: هوشمندسازی مشترکین و شبکه و کنترل لوازم اندازه‌گیری، کاهش تلفات شبکه، مدیریت مصرف، توجه و تمرکز بر تولید و توزیع از طریق توسعه مولدهای خورشیدی به عنوان 4 محور و سرفصل اساسی اقدام و عمل در عبور از اوج بار تابستان سال 1404 در اولویت قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده و مانعی برای حرکت دربخش های مختلف نیست، افزود: چهار محور اساسی که برای اوج بار 1404 مطرح شده و به طور جدی روی آنها متمرکز هستیم مستلزم اتخاذ تدابیر موثر و کارشناسی است.

 معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار کرد: برای رفع ناترازی‌ها، مدیریت مصرف در تابستان سال آینده حائز اهمیت است و در برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت پایش بیشتر مصارف خارج از عرف حرکت کنیم.

 ذبیحی تصریح کرد: تولید در توزیع از برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد هرچند سازمان ساتبا متولی افزایش بهره وری و مدیریت مصرف است اما همکاران شرکت های توزیع هم باید در این زمینه فعالانه در عرصه وارد شده و عمل کنند.

این مدیر ارشد صنعت برق کشور اظهار کرد: توسعه نیروگاهها و مولدهای خورشیدی به دلیل خرد بودن و تعدد آنها شاید کارسختی باشد اما توصیه می شود نگاه ما به تعیین مجری انرژی های تجدید پذیر در شرکت های توزیع عمیق و ساختاری باشد و حتما از ظرفیت مسئولان ارشد استانی استفاده شود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: امروز که رفع ناترازی در حوزه انرژی مطرح است یکی از برنامه های در دستور کار که از شاخصهای ارزیابی عملکرد هم محسوب می شود، موضوع تولید در توزیع و مولدهای خورشیدی است لذا تاکید داریم با یک سازماندهی مناسب ضمن بکارگیری همه ظرفیت ها، منابع بانکی هم متمرکز شود و درحوزه خانگی و حمایتی با پیگیری مناسب تسهیلاتی را نیز دریافت کنیم.

وی بیان کرد: باید پیگیر تسهیلات کم بهره برای حوزه کشاورزی از سوی دولت باشیم تا با فرهنگ سازی مسیر جدیدی باز کنیم تا هم افزایی بیشتر شود.

ذبیحی افزود: شرکت توزیع نیروی برق از طریق جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف می تواند مولدهای خورشیدی را توسعه دهد و با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی این ظرفیت را فعال تر کند.

گفتنی است؛ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و رضا کفیلی مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر، در سفر به استان قزوین از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان به ویژه تامین برق طرح های نهضت ملی مسکن، اصلاح و بهینه سازی شبکه، هوشمند سازی و کنترل پذیری و نیروگاه بادی و خورشیدی کهک، پست های برق زمینی دارایی و هوایی هلال احمر تاکستان، پست زمینی سردخانه بهاردشت ایرانیان، پست زمینی محدوده کشتارگاه صنعتی قزوین مرغ و پست 63 کیلوولت سیار اقبالیه، انبار مرکزی و سایت آموزش های تخصصی برق استان بازدید کردند و رهنمودهایی در زمینه ارتقای خدمات ارائه کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان