ماهان شبکه ایرانیان

۲ رویداد ملی گردشگری در کرمان برگزار می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کرمان در هفته‌جاری میزبان ۲ رویداد ملی گردشگری شامل دومین جشنواره نان و ماراتن بیابان لوت است.

2 رویداد ملی گردشگری در کرمان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ امیر حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کرمان در هفته‌جاری میزبان دو رویداد ملی گردشگری است و دومین جشنواره ملی نان از 24 تا 27 مهرماه در پارک مادر و هشتمین ماراتن بیابان لوت در 26 مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود :  جشنواره ملی نان با 25 شرکت‌کننده از 25 استان با هدف معرفی نان کامل و سالم و نان‌های بومی و سنتی برگزار می‌شود و مردم با حضور در این جشنواره با فرآیند تولید نان کامل آشنا می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ابراز داشت: نان کامل به‌ صورت‌سنتی و با استفاده از آرد مرغوب پخت می‌شود و مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارد و در شهر کرمان فرهنگ پخت و مصرف نان کامل آغاز شده است که باید به ادامه این روند کمک شود.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری ماراتن بیابان لوت در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان بیان داشت: بیش از 500 دونده از جمله تعدادی دونده روس برای شرکت در این ماراتن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از استان کرمان کرمان به‌عنوان یکی از استان‌هایی نام برد که رویدادهای زیادی را با بهره‌گیری از آثار تاریخی، طبیعی و کشاورزی برگزار می‌کند و این رویدادها را در معرفی صنعت گردشگری موثر خواند.

حسن‌زاده از مزیت‌های اقتصادی برگزاری رویدادهای صنعت گردشگری در استان کرمان هم سخن به‌میان آورد و در توضیح این مزایا اظهار داشت: برگزاری رویدادها موجب افزایش ورود گردشگران، رشد نرخ کسب و کار، توسعه اقتصادی پایدار جوامع محلی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان می‌شود.

وی یادآور شد: مراکز بوم‌گردی در شهداد برای اقامت شرکت‌کنندگان ماراتن ملی بیابان لوت رزرو شده است که این امر به رونق این مجموعه‌ها کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین از برگزاری دو رویداد گردشگری شامل اولین جشنواره پسته شهربابک در روستای رباط و جشن شب گردشگری رفسنجان در خانه تاریخی حاج‌آقا علی در جمعه گذشته خبر داد.

حسن‌زاده اظهار داشت: رونمایی از پوستر نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در رفسنجان، رونمایی از طرح برتر بسته‌بندی صنایع‌دستی و اجرای گروه‌های موسیقی ازجمله برنامه‌های شب گردشگری رفسنجان بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان