مدیر کل بهزیستی استان در بازدید از ایسنای یزد:

سلامت اجتماعی مستلزم ارتباط نظام شهری با مسائل شهروندیست

دکتر«جلیل عفتی» مدیرکل بهزیستی استان یزد به همراه «زهرا شاه شهوازی» مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، ضمن آشنایی با فعالیت‌های این دفتر خبری در گفت‌وگویی تفصیلی به بیان اهداف کلان و دستاوردهای این سازمان طی چهار سال اخیر پرداختند.

سلامت اجتماعی مستلزم ارتباط نظام شهری با مسائل  شهروندیست

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی یزد در جریان این بازدید با بیان این که سازمان بهزیستی از جمله اداراتی است که جامعه هدف گسترده ای را تحت پوشش خود قرار داده است، اظهار کرد: ارتقای سطح اجتماعی جامعه یکی از اولویت‌های اجرایی سازمان بهزیستی استان یزد و کشور است.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، پیش از ازدواج و حین ازدواج را یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی بهزیستی دانست و بیان کرد: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه و کمک برای توسعه اجتماعی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه ایفا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این‌که متأسفانه مسائل و دغدغه‌های مربوط به ارتقای سطح اجتماعی آن طور که باید و شاید بین مردم و مسئولان نهادینه نشده است، افزود: تدوین و تهیه بسته‌های پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از ضرورت‌های توسعه اجتماعی است.

عفتی عدم وجود فرهنگ مناسب و باور عمومی در راستای اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای توسعه اجتماعی را یکی از مهمترین دلایل تأثیرگذار در آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت رسانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ احساس مسئولیت در قبال همدیگر است.

وی نگاه اجتماع محور از سوی مسئولان و دست‌اندکاران مدیریت شهری را از جمله ضرورت‌های توسعه اجتماعی دانست و گفت: سلامت اجتماعی جامعه مستلزم آمیخته شدن بیش از پیش نظام شهری ما مسائل اجتماعی و شهروندی است.

این مسئول، آشنا کردن عموم مردم با مسئولیت‌های مختلف اجتماعی را یکی از مهمترین عناصر ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ عمومی دانست و بیان کرد: توسعه اجتماعی مستلزم جذب مشارکت عمومی و احساس مسئولیت بیش از پیش تمام اقشار جامعه در این حوزه است.

مشروح این گفت‌وگو در بخش‌های بعدی خبری منتشر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر