زنجان میزبان ۲۰۴ شیء تاریخی

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۰۵-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از ورود ۲۰۴ شیء تاریخی از مخازن موزه ملی ایران به استان خبر داد و گفت: این اشیای تاریخی به صورت دائم برای بازدید عموم در اختیار مدیریت استان قرار داده می‌شود.

تاریخ خبر :1394/02/05-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از ورود 204 شیء تاریخی از مخازن موزه ملی ایران به استان خبر داد و گفت: این اشیای تاریخی به صورت دائم برای بازدید عموم در اختیار مدیریت استان قرار داده می‌شود.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: موزه به عنوان غنی‎ترین مخازن آثار باستانی طی کاوش‎های انجام گرفته است که این آثار نشان از عمق تاریخی و فرهنگی کشورمان دارد که از ادوار گذشته به منظور غنی‎سازی در آثار موزه‎های استان با توافقی که با موزه ملی انجام شده، 204 شیء تاریخی از مخازن موزه ملی ایران جهت غنی‎سازی موزه استان منتقل می‌شود.

وی افزود: این آثار شامل سفال، کاسه، ظروف، پیکره انسانی و حیوانی از جنس‎های طلا و فلز و سایر فلزات، ابزارآلات جنگی و کشاورزی است که با تلاش صورت گرفته در دو هفته آینده به مخزن استان و سپس موزه استان(محل نگهداری مردان‌نمکی) در خانه ذوالفقاری انتقال و به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم در بسته‎های گردشگری که تعریف شده، بازدید از موزه‎ها است که مقاصد اصلی هدف گردشگری را به شهر مشخص می‎کند که با تماشای آثار بی‎بدیل و غنی در موزه از سوی گردشگران و علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ، به گونه‎ای صنعت گردشگری را توسعه می‌دهد.

وی در ادامه به مدت زمان نمایش این آثار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این آثار به صورت دائم در اختیار استان زنجان است و این در حالی است که طبق شعاری که سازمان موزه‎های جهانی تثبیت کرده است “موزه‎ها محل درآمد نیستند، بلکه محلی برای آموزش و سرمایه‎‏گذاری برای نسل‎های آینده است” در این راستا برای اهتمام بیشتر به فرهنگ و تاریخ کشورمان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رحمتی یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا به نوعی برای توجه به عمق تاریخی آن کشور از دوران پایه برای آموزش به کودکان استفاده می‎کنند و سعی می‌کنند تا در جهت معرفی بهتر هویت تاریخی کشور، دانش‌آموزان را به بهانه‎های مختلف به بازدید از موزه‎ها و آثار منقول و غیرمنقول ببرند که در این ارتباط طبق توافقی که سال گذشته با آموزش و پرورش استان صورت گرفته است، کلاس‌‏های آموزشی در اماکن تاریخی استان برگزار می‌شد که امسال نیز در سال تحصیلی جدید با تکرار این طرح امیدواریم همکاری مساعدی در جهت آموزش و حفظ هویت فرهنگی کشورمان به وسیله دانش‎آموزان داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به موزه‎ها نباید به دید یک سرمایه مالی نگریست، بلکه با آموزش در این خصوص می‌توان از این ظرفیت برای معرفی فرهنگ کشور استفاده کرد که در این ارتباط بازدید رایگان به مناسبت‏‌های مختلف و همچنین تبلیغات گسترده در محیط‎های شهری و جاده‎ای از آثار استانی می‎تواند برای معرفی بهتر تاریخ و فرهنگ استان موثر باشد که در این حرکت متولیان اصلی فرهنگ مردم هستند که باید در راستای آموزش همگانی حرکت کنند.

زنجان میزبان 204 شیء تاریخی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر