۹ ساعت که نحوه نمایش زمان به شما را متحول می‌ کنند

وقتی بحران سنگ کوارتز در دهه ۷۰ صنعت ساعت سوئیس را متحول کرد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد ۴۰ سال بعد ابتکارات تکنولوژی باعث ایجاد چنین تغییرات عظیمی بشوند. بیایید واقع‌بین باشیم. در دوره‌ی سا‌عت‌های هوشمند، همه عاشق ساعت‌های مکانیکی هستند. اما نگهداری روزانه از ساعت‌های سیم‌پیچی شده یک انتخاب تاریخ گذشته است.

وقتی بحران سنگ کوارتز در دهه 70 صنعت ساعت سوئیس را متحول کرد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد 40 سال بعد ابتکارات تکنولوژی باعث ایجاد چنین تغییرات عظیمی بشوند. بیایید واقع‌بین باشیم. در دوره‌ی سا‌عت‌های هوشمند، همه عاشق ساعت‌های مکانیکی هستند. اما نگهداری روزانه از ساعت‌های سیم‌پیچی شده یک انتخاب تاریخ گذشته است. 

برای آنهایی که زندگی پرتحرکی دارند و مرتب ساعت عوض می‌کنند پوشیدن یک ساعت بسیار گران‌قیمت کار چندان عملی نیست. که به معنای آن است که برای نسلی که به تلفن‌های هوشمند خود وابسته هستند تا زمان را به آنها بگوید، لذت پوشیدن یک ساعت مچی شاید در کشف دوباره راه‌حل مسئله باشد.

بولوا مدل اکیتران 2

بولوا مدل اکیتران 2

ظاهر اکیتران از همان اوایل دهه 70 که توسط بولوا معرفی شد، چندان تغییر نکرده است. اسم مستعار این ساعت منظره فضایی بود و حرکت آشکار صفحه نمایش به فروشنده کمک می‌کرد تا به آسانی باتری‌ای که موتور این ساعت را به حرکت در می‌آورد را به فروش برساند. ظاهر کلاسیک این ساعت برای مجموعه‌داران بسیار ارزشمند است. این ساعت همین الان هم در دسترس است.

قیمت: 450 دلار عرضه در وبسایت (amazon.com)

جی شاک (MT-G)

جی شاک (MT-G)

این ساعت ادعا می‌کند که سرسرخت‌ترین ساعت تمام دوران‌ها است. جی‌ شاک ساخته شده‌ است تا در برابر تمام ناملایمات بایستند. نسخه محدود آن که از نور خورشید بهره می‌برد با دریافت رادیوی ماهواره‌ای حتی می‌تواند با استفاده از فرستنده‌هایی که در سراسر دنیا وجود دارد خود را تنظیم کند. استفاده از مواد با تکنولوژی بالا مثل بدنه استیل یون اندود شده و کیس رزین شده، این ساعت را در برابر ورود آب تا عمق 200 متری مقاوم می‌کنند. نیازی به اشاره به مقاومت این ساعت به شوک، نیروی گریز از مرکز و مقاومت در برابر لرزش نیست. (MT-G) به شما اجازه می‌دهد تا به 40 نقطه زمانی دسترسی داشته باشید. این ساعت برخوردار از امکان هشدار، ساعت‌شمار و کورنومتر است.

قیمت 2100 دلار عرضه در وبسایت (gshock.com)

سیتی زن مدل اکو درایو وان

سیتی زن مدل اکو درایو وان

سیتی زن اولین ساعتی که از کواتز نیرو می‌‌گرفت را در سال 1976 ساخت و برای سال 2016 این برند یک مدل محدود از این ساعت باریک را معرفی کرده است. نکته جالب برابری ضخامت ساعت با ضخامت بند آن است. استفاده از موادی مثل سرمت (ترکیبی از سرامیک و مواد فلزی) و استفاده از کاربید برای چسباندن قطعات در راستای تقویت ساعت از دیگر ابتکارات به کار رفته در ساخت آن است. ضخامت این ساعت 2.98 میلی‌متر است. 

قیمت: 6000 دلار عرضه در وبسایت (citizenwatch.com)

اف‌پی جورنی مدل (EL48)

اف‌پی جورنی مدل (EL48)

در این ساعت 48 میلی‌متری کوارتزی از استاد ساعت‌ساز جورنی قدرت باطری یک مرحله جلوتر خواهد رفت. بعد از اینکه ساعت به مدت 30 دقیقه مورد بررسی قرار گرفت ساعت به خواب می‌رود. وقتی ساعت حرکت را حس کند، دوباره شروع به کار می‌کند و در کمال تعجب زمان درست را نشان می‌دهد! ساعت با هوشمندی کوتاه‌ترین مسیر را برای نشان دادن زمان پیدا می‌کند. اینگونه عمر ساعت سال‌ها دوام خواهد داشت.

قیمت: 11400 دلار عرضه در وبسایت (fpjourne.com)

همیلتون مدل وینچورا (ELVIS80)

همیلتون مدل وینچورا (ELVIS80)

این ساعت در سال 1957 به دنیا معرفی شد. ظاهر کلاسیک و رو به آینده این ساعت یکی از اولین ساعت‌هایی بود که از باطری برای قدرت استفاده می‌کرد و در زمانه‌ای عرضه شد که دوران بمب‌های اتمی در دنیا بود. این ساعت وقتی محبوب شد که توسط الویس پریسلی در فیلم هاوایی آبی پوشیده شد. با آن ظاهر متمایز مثلثی خود مورد علاقه مجموعه‌داران است و اخیراً نیز همیلتون همچنان به طرح اصلی فضایی آن وفادار مانده است.

قیمت: 1045 دلار عرضه در وبسایت (macys.com)

پیاژه مدل امپرور کاسین (XL 700P)

پیاژه مدل امپرور کاسین (XL 700P)

این ساعت برای 40‌ایم سالگرد استفاده از کوارتز در سا‌عت‌های پیاژه به بازار عرضه شده است. رنگ سفید طلایی امپرور یک ظاهر مدرن و چندکاره است. این یک ساعت مکانیکی با تنظیم‌کننده کوارتز است که به معنای ترکیبی از حرکت مکانیکی با دقت کوارتز است. از این مدل 118 نسخه تولید شده است.

قیمت: 70000 دلار عرضه در وبسایت (piaget.com)

سیکو مدل خورشیدی جی‌پی‌اس آسترون

سیکو مدل خورشیدی جی‌پی‌اس آسترون

در سال 1969 سیکو آسترون یکی از پرتیراژترین محصولات کوارتز بازار بود. خط تولید آسترون با معرفی تکنولوژی‌های جدید خورشیدی و جی‌پی‌اس به روز شده است. این ساعت سرامیکی و تیتانیومی هر 100000 سال یک ثانیه عقب می‌ماند و این کار را به کمک قدرت خورشیدی و اطلاعاتی که از طریق جی‌پی‌اس جمع‌آوری می‌کند، انجام می‌دهد. این ساعت یک تقویم اتمی دارد که نیاز به تنظیم دستی تا 28 فوریه 2100 ندارد!

قیمت: 1800 دلار عرضه در وبسایت (amazon.com)

سواچ مدل سیستم تاکس

سواچ مدل سیستم تاکس

سواچ به خاطر طرح‌های برجسته‌ی رنگارنگش شناخته‌ می‌شود. اینبار سواچ با ارائه سیستم 51 دوباره خلاقیت خود را نشان داده است. یک ساعت مکانیکی که تنها از 51 قطعه ساخته شده است و 90 ساعت نیز قدرت ذخیره در اختیار دارد. همان‌قدر که این ساعت انقلابی است درست مثل مدل سال 1983 یک ساعت ارزان پلاستیک کوارتز سوئیسی نیز هست. این مدل اتوماتیک قدرت باطری را پشت سر خود می‌گذارد و اینبار از پلاستیک به آهن تغییر لباس داده است. این ساعت در یک مجموعه 7 تایی به بازار عرضه شده است.

قیمت: 235 دلار عرضه در وبسایت (swatch.com)

بولوا مدل منحنی کرونوگراف

بولوا مدل منحنی کرونوگراف

نگاهی به صفحه این ساعت بیندازید و متوجه اصالت متعلق به دوران ابتدایی عرضه ساعت‌های الکترونیکی می‌شوید. رنگ خاکستری شفاف آن نمایش‌دهنده تکنولوژی پیشگام کوارتز به کار رفته در این ساعت است.

قاب استیل ضد زنگ این ساعت به راحتی در اطراف مچ دست می‌نشیند و آن را تبدیل به اولین ساعت کرونوگراف دنیا کرده است.

قیمت: 799 دلار عرضه در وبسایت (amazon.com)

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر