افتضاح فیات Punto در تست موسسه Euro NCAP!

سال ۲۰۱۷ میلادی یکی از شلوغ‌ترین سالهای کاری موسسه Euro NCAP بود و اکنون این سال پرهیاهو با یک نتیجه عجیب و نگران کننده به پایان رسیده است. زیرا تست تصادف فیات Punto نشان می‌دهد که این خودرو حتی لایق دریافت یک ستاره ایمنی هم نیست!

سال 2017 میلادی یکی از شلوغ‌ترین سالهای کاری موسسه Euro NCAP بود و اکنون این سال پرهیاهو با یک نتیجه عجیب و نگران کننده به پایان رسیده است. زیرا تست تصادف فیات Punto نشان می‌دهد که این خودرو حتی لایق دریافت یک ستاره ایمنی هم نیست!

نتایج تست فیات Punto  کمی شگفت‌انگیز است؛ اما باید دانست که نسل سوم این خودرو بیش از یک دهه و از پایان سال 2005 میلادی تولید می‌شود. با توجه به ارزیابی خودروهای جدید اروپایی در سالهای مختلف؛ سوپرمینی ایتالیایی با توجه به سن و سال خود امتیاز مناسبی در تست‌های موسسه Euro NCAP دریافت نکرده است.

در واقع فیات Punto اولین خودرویی است که با نمره “صفر” موسسه Euro NCAP را ترک می‌کند. به گفته مسئولان Euro NCAP مدل Punto فیات در صورت برخورد با خودروهای جدید از بین می‌رود! این سوپرمینی یک پیشرانه 1.2 لیتری با 65 اسب‌بخار قدرت داشته و وزن آن کمتر از 1030 کیلوگرم است.

اعداد تست تصادف Punto صحبت می‌کنند! ایمنی سرنشینان بزرگسال در Punto حدود 51 درصد بوده و این میزان برای کودکان کمتر از 43 درصد است. میزان حفاظت از عابران پیاده در این خودرو حدود 52 درصد است؛ اما در مجموع امتیازی بهتر از صفر نمی‌گیرد!

فیات  Punto تنها خودرویی نبود که مورد ارزیابی Euro NCAP قرار گرفت. این موسسه به سراغ داچیا داستر، کیا استونیک و  MG ZS هم رفت و هر کدام از آنها در مدل استاندارد خود، موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شدند. لازم به ذکر است که کیا Stonic در صورت استفاده از تمام آپشن‌های ایمنی؛ توان کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP را دارد. همچنین مدل‌های آلفارومئو Giulietta، فورد C-MAX / Grand C-Max، اوپل Vauxhall Karl و دی‌اس 3 نیز توانسته‌اند سه ستاره ایمنی را از موسسه Euro NCAP دریافت کنند.

اگر به ایمنی اهمیت می‌دهید و پنج ستاره ایمنی برای شما اهمیتی ویژه دارد؛ خودروی تویوتا یاریس بهترین خودروی موجود است. البته اگر بودجه کافی دارید می‌توانید BMW سری 6 گرند توریزمو، هیوندای کونا، جگوار F-Paceو کیا Stinger را تهیه کرده و لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر