افزایش قیمت پارس اتوماتیک و ضرر ده میلیونی خریداران ظرف دو هفته

ایران خودرو امروز بهای جدید پژو پارس LX اتوماتیک را اعلام کرد. پیش از این، این خودرو با قیمت ۷۹ میلیون تومان در حاشیه بازار به فروش می رسید

ایران خودرو امروز بهای جدید پژو پارس LX اتوماتیک را اعلام کرد. پیش از این، این خودرو با قیمت 79 میلیون تومان در حاشیه بازار به فروش می رسید.
ایران خودرو در بخشنامه ی جدید خود قیمت اصلی و مصوب این خودروی سدان اتوماتیک را 76 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرده و از این پس، حواله داران این خودرو و مشتریانی که پژو پارس LX اتوماتیک را به صورت مشارکتی خریداری کرده بودند، باید این عدد را مبنای خود قرار دهند.
پیش از این قیمت کارخانه ای پژو پارس LX اتوماتیک در حدود 54 میلیون و 800 هزار تومان بوده و این خودرو یک افزایش قیمت در حدود 22 میلیون تومانی را تجربه کرده است. این درحالیست که در حدود دو هفته قبل ایران خودرو پارس اتوماتیک را با قیمت 83 میلیون تومانی پیش فروش کرده بود و این رقم باعث افزایش قیمت پارس اتوماتیک در بازار به 93 میلیون تومان شده بود. حالا افراد مصرف کننده ای که پارس های مذکور را با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان خریداری کرده اند ناگهان با شرایط فروش تازه ایران خودرو با قیمت 79 میلیون تومان مواجه خواهند شد که از ضرر و زیان حدود 10 میلیونی این افراد حکایت می کند.
به نظر می رسد ایران خودرو قصد دارد تا از راهکار کاهش تدریجی قیمت برخی از محصولات در جهت تنظیم بازار استفاده کند، اما آنچه که واضح است اینکه چنین روشی باعث بی اعتمادی مصرف کنندگان نهایی به قیمت ها خواهد شد. در واقع اگر مشتریان احتمال دهند که قیمت های اعلامی توسط خودروسازان ظرف هفته های آتی کاهش خواهد یافت، مسلما از خرید خودداری می کنند و چنین تصمیمی در شرایط فعلی رکود بازار به معنی توقف کاملا بازار خودرو و کاهش شدید تیراژ خودروسازان خواهد بود. از این رو کمی بعید به نظر می رسد که روند کاهش عمدی قیمت خودرو بدین شکل در عمل قابل اجرا باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر