تولد مجله سروش نوجوان-۱

خرامان: سروش نوجوان اخلاق و ادبیات را به بچه ها یاد دهد

مصطفی خرامان در جشن راه اندازی دوباره مجله سروش نوجوان گفت: این مجله باید اخلاق و ادبیات را به بچه ها بیاموزد.

خرامان: سروش نوجوان اخلاق و ادبیات را به بچه ها یاد دهد

به گزارش خبرنگار مهر،   مراسم جشن تولد قیصر امین پور و فعالیت دوباره مجله سروش نوجوان پیش از ظهر امروز شنبه دوم اردیبهشت با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و ادبی کشور در ساختمان انتشارات سروش برگزار شد.

جواد محقق اولین سخنران این برنامه بود که ضمن خاطره گویی از قیصر امین پور گفت: قیصر تقریبا از اولین سال های انقلاب اینجا کار می کرد؛ قبل از اینکه مجله سروش نوجوان چاپ شود. او به عنوان مسئول صفحات شعر سروش هفتگی که یکی از پرتیراژترین مجلات فرهنگی بود فعالیت می کرد، اما امروز اینگونه مجلات حداکثر تا مراکز استان برد دارد و در شهرستان های دیگر نمی توان آنها را پیدا کرد.

وی افزود: آن زمان مجلات مختلفی چاپ می شد، سروش هفتگی به بیشتر شهرهای کشور راه پیدا می کرد.

دومین سخنران این برنامه مصطفی خرامان بود که گفت: مجله سروش نوجوان سال 67 به راه افتاد، آن موقع مدیر سروش نوجوان آقای فیروزان بود من قیصر را از سال 57 می شناختم یعنی زمانی که  در حوزه هنری بود. او آن زمان دانشجو بود و در تهران خوابگاه داشت همراه با فریدون عموزاده خلیلی کار می کرد و دفتری در حوزه هنری داشتند که گاهی همانجا می خوابیدند.

وی افزود: فکر نکنید سروش نوجوان تصادفی سروش نوجوان شده است. قیصر و عموزاده برای تک تک مطالب مجله وقت می گذاشتند. گاهی صحبت درباره چاپ یک مطلب دو ساعت طول می کشید یعنی اتفاقی که امروز حتی برای کتابها نمی افتد.

این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه گفت: نوجوان هایی بودند که آن زمان داستانشان در سروش نوجوان چاپ می شد. قیصر برای آنها وقت می گذاشت و گاهی برای یک داستان  ساعت ها با یک نوجوان بحث می کرد. همین نوجوان ها هستند که حالا از نویسندگان کشور هستند.

خرامان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعطیلی مجله سروش نوجوان خطاب به دست اندرکاران فعلی این مجله گفت قیصر فقط می خواست داستان و شعر را به بچه ها یاد بدهد. اما افرادی آمدند و کاری کردند که قیصر از مجله برود.

این نویسنده گفت: الان هم به آقای کاشفی خوانساری که می خواهد دوباره سروش نوجوان را منتشر کند، می گویم اگر خط و ربط ها را دنبال کند سرنوشت این مجله شکست خواهد بود. مشکل این است که ما بلد نیستیم لذت خواندن را به بچه ها یاد بدهیم .مجله سروش نوجوان باید به بچه ها ادبیات و اخلاق را یاد بدهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر