در قالب دو کتاب منتشر شد

سفر دریایی با دن کیشوت و جنبش‌های اجتماعی در ایران

«سفر دریایی با دن کیشوت» نوشته توماس مان با ترجمه محمود حدادی و «جنبش‌های اجتماعی در ایران پس از اسلام» نوشته رضا رضازاده لنگرودی منتشر شد.

سفر دریایی با دن کیشوت و جنبش‌های اجتماعی در ایران

به گزارش ایسنا، کتاب «سفر دریایی یا دن کیشوت» نوشته توماس مان با ترجمه محمود حدادی در 129 صفحه با شمارگان 770 نسخه و قیمت 25هزار تومان در فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در بهار سال 1934 توماس مان به‌دعوت ناشر آمریکایی آثارش برای یک سلسله سخنرانی به آمریکا رفت. آن‌ زمان تنها وسیله عبور از اقیانوس اطلس کشتی اقیانوس‌پیما بود، با سفری بیش یا کم ده‌روزه.

 توماس مان در این سفر با خواندن رمان «دن کیشوت» سرگرم بود و هم‌زمان در تفسیر لطایف و طنز این رمان جهانی یادداشت‌هایی بر کاغذ می‌آورد، مجموعه‌ای از باریک‌نگری چندسویه که به این کتاب شکل داده است.

در آن زمان یک‌سالی می‌شد که هیتلر در آلمان به قدرت رسیده بود و در پی آن توماس مان از وطن خود رانده شده بود. درد آوارگی و بیم از وقوع جنگ از دیگر دغدغه‌های او هنگام نگارش این سفرنامه بود و به آن رنگی از غم داده است.

از «دن کیشوت» تفسیر بسیار درخشانی هم از هاینریش هاینه، شاعر آلمانی قرن نوزدهم، پیوست این کتاب شده است، به‌همراه چهره‌نگاری‌ای از شاه فیلیپ دوم، خودکامه اسپانیایی هم‌روزگار سروانتس.

 همچنین ویراست دوم «جنبش‌های اجتماعی در ایران پس از اسلام» نوشته رضا رضازاده لنگرودی در 451 صفحه با شمارگان 770 نسخه و قیمت 80 هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «جنبش‌های اجتماعی در ایران پس از اسلام»  مشتمل بر 20 مقاله‌ است که ذیل سه سرفصل اصلی، «جنبش‌های سیاسی»، «جنبش‌های اعتقادی» و «جنبش‌ قرمطیان» را عمدتا در فاصله نیم قرن اول تا پنجم هجری به‌بحث می‌گذارد: از ابومسلم خراسانی و مقنَّع تا مرداویج گیلی، از فرقه مُرجِئه تا ابن مقفع و خرمدینان، و در آخر قرمطیان در بحرین و یمن و خراسان.

رضا رضازاده لنگرودی با بهره‌گیری دانشورانه از منابع پرشمار غربی و شرقی، تصویری چندوجهی از کنش‌گران تاریخ‌ساز در این عصر می‌سازد که در دل تعارضات قدرت و مناقشات دینی، اقتدار و جهان‌روایی را به مبارزه می‌طلبیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر