انجام بیش از ۲ هزار ماموریت اورژانس درطرح امداد نوروزی

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۲ هزار و ۸۴ مأموریت اورژانسی در قالب طرح امداد نوروزی ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

انجام بیش از 2 هزار ماموریت اورژانس درطرح امداد نوروزی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، دکتر محمودشمسی پور دهکردی در تشریح این خبر با اشاره به اجرای طرح امداد نوروزی از 24 اسفند سال 1402 تا 14 فروردین 1403 در استان اظهار داشت: در این مدت با انجام 2 هزار و 84 مأموریت اورژانسی به 439 مورد حوادث غیرترافیکی، 500 مورد حوادث ترافیکی و 1599 مورد بیماری امدادرسانی شد.

مسئول اجرای طرح امداد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در امدادرسانی به مصدومان حوادث ترافیکی 540 مورد اعزام به مراکز درمانی و 13 مورد درمان درمحل انجام شد، همچنین در این سوانح 7 نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر شمسی پور خاطرنشان کرد: در حوادث غیرتصادفی نیز یک هزار و 190 مورد اعزام به مراکز درمانی و 245 نفر درمان درمحل انجام شد و 48 نفر فوتی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 33 نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند گفت: 5 نفر نیز از طریق بالگرد اورژانس هوایی استان در مناطق صعب العبور خدمات دریافت کردند.

دکتر شمسی پور ادامه داد: همچنین 155 نفر با مراجعه به ایستگاه های سلامت نوروزی از خدمات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی بهره مند شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر