هدف اسرائیل از تجاوز به دمشق/ مقدمه برای درگیری با لبنان؟

اسرائیل در حمله هوایی به دمشق منطقه ای را هدف قرار داد که محل فعالیت نیروهای محور مقاومت بوده است. گزارش خبرآنلاین را بخوانید.

هدف اسرائیل از تجاوز به دمشق/ مقدمه برای درگیری با لبنان؟

رسول سلیمی: وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای گفت که در نتیجه حمله موشکی جدید اسرائیل که که چندین سایت نظامی در جنوب سوریه را مورد اصابت قرار داده دو نفر کشته و یک پرسنل نظامی زخمی شدند. این وزارتخانه در بیانیه ای گفت که اسرائیل از بلندی های اشغالی جولان سوریه حمله هوایی به منطقه جنوبی سوریه را آغاز کرد و چندین مکان را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه موفق به رهگیری برخی از موشک ها شد و آنها را در این روند سرنگون کرد.

در همین حال یک منبع نظامی به خبرگزاری دولتی سانا گفت: "حدود ساعت 11:40 بعد از ظهر، اسرائیل یک تجاوز هوایی را از جهت جولان اشغالی سوریه آغاز کرد و تعدادی از نقاط منطقه جنوبی را هدف قرار داد. " این حملات همچنین باعث "برخی تلفات مادی" شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه از دیگر منابع خبری مطلع درباره این حمله بود که با جزئیات بیشتری از این حمله در حومه سیده زینب در حومه جنوبی دمشق خبر داد. این گروه ناظر گفته که موشک های اسرائیلی به طور مستقیم محل استقرار وسایل نقلیه در مرکز خدمات بنیاد جهاد البنا، وابسته به حزب الله لبنان و محور مقاومت در مجاورت منطقه سیده زینب را هدف قرار دادند. در این گزارش آمده است که آمبولانس ها با عجله به محل هدف رفتند و ستون های دود از آنجا بلند شده است. گزارش منابع سوری انعکاس انفجار در آسمان منطقه سیده زینب واقع در جنوب دمشق را تایید می کنند. گزارش ها حاکی از آن است که وب سایتی وابسته به اپوزیسیون سوریه، ویدئویی از حمله ادعایی اسرائیل را منتشر کرده است.

هدف اسرائیل از تجاوز به دمشق/ مقدمه برای درگیری با لبنان؟

چه آنکه در پاسخ به این حمله هوایی، سیستم دفاع هوایی سوریه موشک هایی را برای رهگیری حمله اسرائیل پرتاب کرد. اسرائیل بارها سایت های نظامی سوریه را هدف قرار داده است، به ویژه آنهایی که اعتقاد بر این است که تاسیسات ذخیره سازی سلاح مرتبط با محور مقاومت در منطقه است.

اگرچه اسرائیل به ندرت به حملات به خاک سوریه اعتراف می کند اما اسرائیل در ماه فوریه فاش کرد که از 7 اکتبر به بیش از 50 هدف متعلق به حزب الله و دیگر گروه های محور مقاومت در سوریه حمله کرده است. به گفته ارتش اسرائیل، بین 7 تا 15 ماه می میلادی، نیروهای محور مقاومت در سوریه دست کم 40 پرتابه را از مرز این کشور به اسرائیل پرتاب کردند.

هفته گذشته نیز یک افسر ارتش سوریه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل به یک پایگاه نظامی در جنوب غربی سوریه به شهادت رسید. به گفته منابع اسرائیلی در اوایل ماه جاری میلادی، دست کم 16 عضو گروه های محور مقاومت در حمله هوایی اسرائیل به یک کارخانه مس در شمال سوریه به شهادت شدند.

افزایش حملات اسرائیل به سوریه و با تمرکز بر اهدافی که به نظر می رسد حزب الله لبنان از آن ها بهره برداری می کند هم راستا با انتقال نظامیان اسرائیلی از رفح به شمال اسرائیل قابل ارزیابی است. اسرائیل در تلاش است تا قبل از حمله احتمالی به جنوب لبنان، پشتیبانی نیروهای حزب الله در سوریه را هدف حمله قرار دهد.

311213

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان