انواع روش های پیوند مو و بهترین سن برای کاشت مو

انواع روش های پیوند مو و بهترین سن برای کاشت مو

امروزه انواع روش های پیوند مو بسیار زیادی وجود دارد و هر کدام از این روش ها دارای مزیت های خاص خود می باشد و به روش های مختلفی انجام خواهد شد. در ادامه شما را با این مورد بیش تر آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید دانش بیش تری در این زمینه داشته باشید و با روش درست تری برای درمان کم پشتی و یا طاسی سر خود اقدام نمایید.

کاشت مو و عوارض آن

آشنایی با انواع روش های پیوند مو

بانک مو می تواند هر بخشی از بدن باشد و باید بدانید که مو های این بخش از بدن نباید ریزش داشته باشند و باید بسیار مقاوم باشند. در واقع مو های مقاوم در کاشت بهتر نتیجه می دهند و شما می توانید با این روش بهتر از قبل رشد مو های خود را ببینید. در واقع کاشت و یا پیوند دادن مو می تواند برای بخش های کم پشت شده و یا کامل ریخته بسیار خوب باشد و باید بدانید که معمولا باک مو از مو های پشت سر افراد انتخاب می شود و این بخش ها دارای فولیکول های مقاوم تری می باشند و به دلایل هورمونی ریزش ان ها بسیار کم تر خواهد بود.

البته علاوه بر پشت مو ها معمولا شما می توانید از ناحیه پشت گوش ها نیز بانک مو داشته باشید زیرا این مو ها نیز بسیار مقاوم می باشند و می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. معمولا بعد از این که فردی مو می کارد نشانه های جراحی روی سرش از بین می رود و می تواند به زندگی عادی اش باز گردد. در ادامه انواع روش های پیوند مو را بررسی خواهیم کرد.

روش FUE

به صورت ملی به این روش Follicular Unit Extraction گفته می شود و در این روش برای شما بخش های فولیکولی مو هایتان جدا می شود و تمامی روش های دیگر مانند FIT, FUT , FUG , FUM, SUT, BUT را نیز شامل خواهد شد.در واقع بخشی از این روش با سایر روش های نام برده برابری می کند و تقریبا می توان گفت ابتدایی ترین مرحله این روش ها با یک دیگر مشابه خواهد بود.

در این روش بخشی از مو های شما از ناحیه پر پشت برداشته شده و بخشی دیگر بدن انتقال داده می شود. معمولا مو هایی که انتقال داده می شود برای درمان طاسی موی سر، ابرو و ریش ها می باشد.

روش کاشت مو FUT

روش FIT

این روش با نام Follicular Isolation Technique نیز شناخته شده می باشد و به صورت کلی به معنای جداسازی فولیکول های مو می باشد. در این روش نیز به وسیله پانج از ناحیه بانک مو فولیکول های مو برداشته می شود و در ناحیه ای که نیاز می باشد منتقل خواهد شد. این کار کاملا با دستگاه انجام می شود و بیش ترین مزیت را برای فرد دارد.

روش BHT

در این روش که به صورت کلی Body Hair Transplant نامیده می شود به جای این که از موی های سر برداشته شود از مو های بخش های دیگر بدن مانند مو های سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و هر بخشی از بدن که دارای مو های مقاوم می باشد برداشته می شود. در این روش هم از پانج استفاده می شود و به وسیله همان پانج مو های برداشته شده به بخشی که می خواهید پیوند داده خواهد شد.

روش FUT

Follicular Unit Transplant  از بهترین روش های کاشت مو می باشد و در این روش معمولا بخش فولیکولی از روی سر انتخاب می شود و نواری از بخش گوش راست تا چپ برداشته می شود. البته این روش به دلیل عارضه هایی مانند درد، خونریزی،بیهوشی و …. منسوخ شده است و از روش های دیگر برای این مورد استفاده خواهد شد ولی باید بدانید که هنوز هم این روش بهترین روش بوده و می توان گفت نتیجه گیری بسیار بالایی دارد.

انواع روش های پیوند مو

روش FUG

در روش FUG که یکی از روش های مکمل کاشت مو می باشد برای کاهش ریزش مو نیز به کار می رود و در این روش به اصول و قوانین کاشت مو بسیار زیاد توجه شده است.

روش کاشت موی SUT

در واقع این روش تنها روشی می باشد که شما می توانید بدون جراحی و بیهوشی مو بکارید و نتیجه ای بسیار خوب از این مورد دریافت نمایید. کاشت مو به روش SUT با دستگاه انجام خواهد شد و برداشت نمونه ها و کاشت آن ها با دستگاه می باشد.

از مهم ترین مزیت هایی که این روش داشته است می توان به این اشاره کرد که خطای انسانی ندارد و دستگاه بدون این که حواسش پرت شود می تواند این کار را به درستی و در کوتاه این زمان ممکن انجام دهد. از مهم ترین رکورد هایی که این دستگاه ها داشته اند کاشت 60 تار مو انسانی در 1 سانتی متر مربع بوده است و این رکورد نوعی از رکورد های منحصر به فرد در این زمینه می باشد.

سن مناسب کاشت مو

بسیاری از آقایان معمولا در سنین 18 الی 25 سال مناسب برای کاشت مو نمی باشند و این کار تنها در صورتی امکان پذیر است که متخصص ان را تایید  نماید زیرا با بررسی مو های فعلی و نحوه رشدشان نمی توان آینده ای را برای طاسی شان پیش بینی نمود و بهترین  زمان برای کاشت مو زمانی است که ریزش ان متوقف شده باشد.

انواع روش های پیوند مو

حال که با انواع روش های پیوند مو آشنا شدید در ادامه می توانید مطالب دیگری در مورد کاشت مو به روش SUT و عوارض کاشت مو نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان