علیرضا بیگی: غیر از جریان اصلاحات این‌بار بخشی از اصولگرایان هم در انتخابات ورود نکردند/ اگر احمدی نژاد تأیید صلاحیت می شد..

یک نماینده ادوار مجلس گفت: اگر شورای نگهبان ورود آقای احمدی‌نژاد را می‌پذیرفت و او را تایید صلاحیت می‌کرد هیچ وقت نوبت به این دو بزرگوار برای ماندن در رقابت ها نمی‌رسید.

علیرضا بیگی: غیر از جریان اصلاحات این‌بار بخشی از اصولگرایان هم در انتخابات ورود نکردند/ اگر احمدی نژاد تأیید صلاحیت می شد..

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضابیگی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، درخصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و دو مرحله‌ای شدن این دوره گفت: واقعیت این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی با تحریم رسمی جمعی از اصلاح‌طلبان مواجه شد و آن‌ها اعلام کردند در انتخابات شرکت نمی‌کنند، با وجود تحریم آن‌ها، نصاب مشارکت 40 درصد شد و از آن طرف هم در حال حاضر در انتخابات ریاست جمهوری با وجود ورود بسیار پر سر و صدای اصلاح‌طلبان به انتخابات، مشارکت در خوشبینانه‌ترین حالت باز هم 40 درصد است و این حکایت از این دارد که چه بسا جمعیت قابل توجهی که غیر از جریان اصلاحات بودند، یعنی بخشی از اصولگرایان هم در انتخابات ورود نکردند.

این نماینده پیشین مجلس در گفتگو با ایلنا، یادآور شد: اصلاح طلبانی که انتخابات مجلس را تحریم کرده بودند و به صورت رسمی هم اعلام کرده بودند رای نمی‌دهند الان در صحنه هستند، حتی آقای خاتمی هم در صحبت‌های خودشان اشاره کردند در انتخابات مجلس من ترجیح دادم کنار مردم بایستم و در انتخابات شرکت نکنم، اما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و با وجود ورود آن‌ها مشارکت باز هم 40 درصد شده است و این نشان می‌دهد بخش قابل توجهی در انتخابات شرکت نداشتند.

وی درباره اینکه مطرح می‌شود مردم از مقوله اصلاح‌طلب و اصولگرا عبور کرده‌اند، بیان کرد: در واقع آن چیزی که در این 40 درصد مشارکت بروز و ظهور کرده است مجموع تمام دارایی‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده است که همین حد مشارکت شده است و به طور قاطع و مشخص 60 درصد از واجدین شرایط ترجیح دادند به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکنند.

علیرضابیگی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران که اساسش بر اداره مردم قرار گرفته و به وسیله مردم نظام ستم شاهی را آن هم بدون پشتوانه خارجی و نظامی کنار زده است این اتفاق به هیچ عنوان سزاوار نیست؛ موضوعی که در 3 انتخابات گذشته مدام تذکر می‌دادیم متاسفانه به واسطه تنگ نظری‌ها فاجعه بزرگی بر ایران تحمیل شده است. الان کسانی که چنین شرایطی را پیش آوردند باید پاسخگو باشند و باید به ملت ایران جواب دهند چرا چنین شرایطی را آفریدند.

وی در خصوص رأی آوری مسعود پزشکیان یا جلیلی، اظهار داشت: اگر شورای نگهبان ورود آقای احمدی‌نژاد را می‌پذیرفت و او را تایید صلاحیت می‌کرد هیچ وقت نوبت به این دو بزرگوار برای ماندن در رقابت ها نمی‌رسید.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درخصوص این که مطرح می‌شود در این انتخابات نه میرحسین موسوی رأی داده است و نه محمود احمدی‌نژاد گفت: یک مشارکت 85 درصدی در سال 88 تجربه شد اما به تدریج با تنگ شدن دایره نظام و انقلاب شاهد ضعف پشتوانه ملی در دولت‌ها بوده‌ایم. اگر ضعفی متوجه احمدی‌نژاد بود، الان هم ضعفی که در بسیاری از رجال و دولتمردان مطرح است را ببینیم، یک هزارم این ضعف و کاستی اگر متوجه ایشان بود آبرو برای ایشان بر جای نگذاشته بودند. با عملکردی که آقایان دارند، قابل پیش‌بینی بود چنین رخدادی واقع خواهد شد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر