سخنگوی شورای نگهبان: آمار اعلام شده درباره نتایج انتخابات، اعتباری ندارد /اسلامی: ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه الزامی است

سخنگوی شورای نگهبان و سخنگوی ستاد انتخابات کشور به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری انتخابات پرداختند.

سخنگوی شورای نگهبان: آمار اعلام شده درباره نتایج انتخابات، اعتباری ندارد /اسلامی: ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه الزامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشکل از طریق سامانه مردم ناظر اطلاع دهند.

به روایت ایسنا، وی افزود: فرآیند رای گیری در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد. رای گیری‌ها در خارج از کشور هم بدون مشکل در حال انجام است. آمار و ارقامی که اعلام می‌شود صحت ندارد چون همچنان رای گیری دارد انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه الزامی است

محسن اسلامی ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام است و همه متولدین 8 تیر سال 85 و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی الزامی است. توصیه ما استفاده رای دهندگان از کارت ملی است. رای دهنده نمی تواند بدون همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه و صرفا با ارائه کد ملی رای دهد.

وی اظهار کرد: کسانی که سواد خواندن یا نوشتن ندارند یا اینکه دارای معلولیت هستند، برای شرکت در انتخابات می توانند همراه شخصی باسواد از خانواده یا فرد مورد اعتماد به شعب اخذ رای مراجعه کرده و با کمک وی نام نامزد مدنظر خود را در تعرفه وارد کرده و شخصا به صندوق بیندازد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: در شعب اخذ رأی حتما باید احراز صورت گیرد و هر رای دهنده ابتدا احراز هویت می شود که دارای شرایط رای دادن باشد. احرار هویت همچنین از رای تکراری جلوگیری می کند. دستگاه احراز هویت برخط عمل می کند.

وی در پایان گفت: 15 درصد بالاتر از تعداد واجدین شرایط رای دادن، تعرفه چاپ کرده‌ایم که این تعرفه ها در واقع ذخیره است. تعرفه ها به گونه ای توزیع شده است که اگر شعبه ای اعلام کمبود تعرفه کند به سرعت تعرفه به آن شعبه ارسال می شود. برای استان های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان و قم به دلیل حضور گردشگر یا زائر، تعرفه های بیشتری از تعداد واجدین شرایط رای، ارسال کرده ایم.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان